Tuesday, October 20, 2009

Aku & Mereka (Part 1)



"There is a good reason they call these ceremonies 'commencement exercises'. Graduation is not the end, it's the beginning" - Orrin Hatch


Since hari nie adlh majlis Graduasi yg pertama di adakan olh former college aku & melibatkan batch aku, aku akan bercakap ttg kwn2 yg aku kenali & juga memories yg tlh kami cipta sepanjang belajar bersama.

But 1st of all, a very big applause to us sbb kita berjaya juga khatam DLM kan. Sgl nya bermula dgn pertemuan di kelas Ruby utk Hari Orientasi. pada 2006 di bangunan lama, Pejabat Pos KK. Mula2 jumpa, masing2 buat hal sendiri, kau kau aku aku. Bagi yg mmg register ngan kwn2, sure dorg duduk ngn kelompok dorg. Kita di tempatkan di sebuah class yg besar, tp sbnrnya gabungan 2 classes kan. Macam2 akitivi yg di adakan utk kita semua. Lepas semua selesai, kita dipisahkan mengikut course yg diambik. Ternyata course kita yg plg besar jumlah student coz kita bermula dgn 61 org, fuh. Macam2 ragam yg timbul, suasana plak jgn ckp la, mengalahkan Wet Market KK yg terletak di sbrg jalan.

Semester pertama - masih lagi ngan suasana kau kau aku aku. Masih lagi blm "masuk" dlm satu kepala. Di sini la ramai kwn2 lain DM atas sbb2 tertentu, wlupn sbnrnya ada sesetengah kwn kita guna alasan ntah apa2 utk DM. Masih ingat lagi, kita nyampah kat sorg staff, aku lupa da namanya, but b4 raya aku terjumpa dia kat Giant Kolombong, we just say HI (sumpah aku lupa nama dia, but he's Chinese & ada 2 extra eyes). Sorg lecturer plak always ckp yg ada maksud2 tersirat, suda semestinya sex. But kita ndak ambk kisah sgt, layan jer la coz da dia yg bagi kita marks. Klu ndak layan, takut dpt "F" plak subject dia, sia2 ja repeat subject kan. Lagipun just story2 ngarut, apa la sgt kan, bukannya buat btl2. Part2 nie ada some student makin galak layan,some student plak nyampah yg teramat sgt. Plg kita nyampah bila ada extra class utk English class, sbb diorg buat start 5pm - 6pm, mana ndak nyampah.

That time kalau buat assignment dlm group, kita ndak ble pilih mber sendiri. Mesti ditentukan oleh lecturer, ceh. Ya la, kan ndak biasa lagi that time, so prefer mber2 yg rapat ngan kita utk join group. Outing 1st kita, aku ndak dpt join atas sbb2 tertentu. Plus aku tak suka outing that time.

Hot spot utk kita gather time di luar kelas ialah Computer Lab. Ya la, masa tue bukan semua ada PC di rumah lagi, so kita mmg serbu lab utk buat assignment. Da la lab kecik, pc slow mau mampos, tp kita still gather di sana utk siapkan assignment kita. Time break plak, kita pakat ramai2 trn p Tkt 3, beli kuih dkt cafe sana. Mau pg Segama atau KK Plaza, masa ndak mengizinkan plak.

Tempoh yg kita habiskan utk semester 1 hanya 4 bulan shj (macam la, aku ndak ingat sgt wooo), but itu masi ndak cukup utk kita saling mengenali dgn lebih rapat. Masi ada kau kau aku aku. Tapi dari 1st day aku jejak kaki utk Orientation Day, aku da ada sorg kwn baik n till now aku rapat ngan dia. Wlupn dia DM waktu semester 2, tp itu ndak menjejaskan friendship kami. Malah dia adlh yg plg rapat & faham pasal keadaan aku. U know who u are if u read this.

dear, which 1 u like?


Plg best time class Dr. John. Dia ajar subject ISC & Englis Language kan? (aku ndak brp ingat la). Best sbb dia always tekankan pronounciation yg btl, maklum la dia kan org puteh original, not celup one hehehe. Mcm2 cara dia buat utk kita sebut words English dgn btl, kalau ble dia mau slang & cara kita sebut btl2 macam org puteh ori. Tp syg, kita nie Malaysian kan. Still use Manglish, still ada word LAH di belakang ayat. Time kelas dia, mmg bahaya utk student2 yg duduk dpn. Mana ndak, tempiasnya time bercakap tue, fuyoohhhhhhh. Siap pesan dkt kwn2 yg duduk dpn utk Sediakan Payung Sblm Hujan coz punca hujan dtg dari mulut Dr. John hahahaha.

Selain famous sbg "supplier hujan jadian", Dr. John juga famous ngan gf nya yg bernama Patricia. Tiap2 kelas dia mesti dia update pasal Patricia. Bila ku selidik2, Patricia ndak la lawa sangat. Well, da Dr. John terpikat ngan Patricia, layankan ja la story2 dia pasal dorg. Bila Dr. John resign dari kolej & keja d Nexus Resort Karambunai, ingatkan diorg makin close coz da satu tpt keja. But akhirnya, Dr. John & Patricia bw diri masing2. Khabar terbaru aku dgr dari kwn aku yg keja d Nexus, Dr. John da di transfer ke Dubai kalau ndak silap. No more Patricia. Mesti da sangkut ngan minah sana plak kan.

Apapun, kenangan waktu Sem 1 aku ndak dpt ingat dgn jelas, maklumla da 3 tahun berlalu. Aku hanya mampu ingat apa yg tlh ku ceritakan di atas sahaja.

"In the sweetness of friendship let there be laughter, and sharing of pleasures" - Kahil Gibran.

9 comments:

princess hours said...

the pic is adorable!!!!! so cute!!!!!!!

princess hours said...

cant stop smiling when read this topic.....all the memory will be in my heart til i cnt remember (when i da nyanyuk ofkos la cant remember heeeeee)the classes...the lect...frens.....lab..all the story will be in my heart owez.....cment.....got few student (ofkos not matured 1)dont want to be frens wth others...they kept frens with the same person owez.....hate to c this situstion!!! hem!!!!as long am happy to be fren with sam1...the really nice person...till now she owez will be my best fren....in this world i only have 2 best frens.....only 2 of them.....even am very sad coz 1 of them cant attend my engagement day but am still love her......if u read this u knw who u are :-)

Zue said...

like the bloger kan huahuahua.. all bout cat u must say cute, rarely heard the cat is not cute.

whoaaaa... who la the student who act like that? lets kill themm hahahah..
sob sob... very touching la ur words... whoaaaa

Ahkak Geli said...

ahkak cuba baca entry ko ni dengan penuh perasaan dan sungguh-sungguh, tapi gagal..

kepala aku sakit dik ngan kaler ko ni....

esok la aku baca, esok aku bawa sunglases...

ohh..aku tak minta ko tukar kaler, pc aku ni memang ngok!!hhahahahha....

Zue said...

hai miss geli...

thx sbb singgah...

kaler background nie testing dl, tgh cari yg tak menyakitkan mata...hmmmmm.....

btw, kalau ada words yg tak paham maksudnya, tanya jer k..

coz aku guna bhs Sabah.. tp yg common2 rasanya ko paham sbb ko pnah dtg sabah aritu kan..

:)

princess hours said...

bha siok ni ada org mau belajar sabah kita huhuhuhu jom buly her he he he he

Zue said...

u yg i buli wakakaka

princess hours said...

eh heloo.....am expert wat with sabahan language???? uwekkk he he he he

Zue said...

wakakakakaka..... ya ya..u expert hahaha