Sunday, November 1, 2009

True Love??

Al-kisah diadaptasi dari kejadian yg berlaku beberapa jam lepas...

Pukul 2.30pm, di halaman rumah.....
Situasi - bro aku tgh siap sedia memulakan perjalanan ke kg utk menghantar Uncle aku. Uncle aku trn KK Subuh tadi, sampai dlm pkl 8am trs kidnapped parents aku. Uncle hanya return parents aku dlm pkl 2pm. Tak per la, dorg close.

Uncle: Ba, kami jalan dl. Nti sampai kg aku call bgtau kamu.
Bapak: OK, hati2 kamu.
Mak: Bro, jgn bw kereta laju2.
Bro: OK mak.
Uncle: Aku tegur juga klu dia bw laju. Ba, jalan dl kami.
Bapak & Mak: OK

*************************************************************************************

Pukul 5.30pm, di ruang tamu.....
Situasi - mak call SIL (actually gf bro yg htr Uncle balik kg).

Mak: E, nti dtg rumah k. Kita dinner sama2.
E: Makcik, aku jln dgn kwn skrg. Sekali dinner dgn dia. Esok ble?
Mak: Owh, ndak pa ba. Jgn blk lewat mlm k.
E: Ok Makcik. Sorry ndak dpt dtg dinner mlm nie.
Mak: Its ok.

*************************************************************************************

Pkl 7.30pm, di ruang tamu...
Situasi - aku tgh layan Mafia Wars kat FB masa tue sambil teman anak aku tgk TV.... mak & bapak aku baru balik dr UiTM Sepanggar jumpa adik aku... diorg balik bw news yg kira gempaq juga la....

Mak: E tgh ontheway balik kg.
Adik aku: Hahahahaha.. itu baru la cinta sejati mak.
Aku: Buat apa? Dia bukan tau jalan balik kg kita tue.
Mak: Ntah lah, dia cakap kasi kawan anak Pak Rahim ambil brg di kg. Cinta sejati apa? Bikin susah hati org tua adalah.

*************************************************************************************

Pukul 9pm, di ruang tamu.....
Situasi - mak calling2 dgn bro aku kt kg.

Mak: E balik buat apa? Bahaya jalan jauh malam2 begini.
Bro: Dia selamat dgn aku suda mak, jgn risau k. Dia balik ambik brg dgn kwnnya.
Mak: Bukan apa, terkejut ja. Lagipun dia ndak pernah pg kg kan.
Bro: hehehehehe...
Mak: Bila kamu balik?
Bro: Malam nie mungkin. Kenapa mak?
Mak: Kalau malam nie, balik awal sket. Bahaya drive jauh malam2 nie. Ko tue ngantuk lagi.
Bro: Ya la mak. Kami makan dl, lepas tue kasi kwn dia ambik barang then kami plg KK.
Mak: Ya la, buat cepat sket. Biar lambat sampai KK, janji kamu ndak apa2. Ganti2 drive, kalau ngantuk suru E atau kwndia drive.
Bro: Ba, nti aku call mama lagi. kami kasi setle dl semua k.
Mak: OK.

Tak lama selepas itu, bro aku call n bgtau mak aku yg diorg bertiga da depart dari kg & ontheway balik KK. Uncle aku turut mengesahkan berita tersebut. Yg hairan, apsal SIL tak ckp terus trg yg dia jalan balik kg aku? Yer la dia cakap jalan ngan kwn, ingatkan hang out around KK jer, rupanya balik kg aku haaa..

Kesimpulan: Kerana cinta org sanggup buat apa sahaja. SIL aku yg tak pernah2 sampai kg aku, da sampai hanya kerana cinta. Ambik brg sbnrnya bagi aku, lebih lepada alasan sahaja. Maybe SIL aku nak payback kot coz bro aku da sll balik kg dia, siap ngan family SIL lagi. Apapun, bagi aku SIL tak patut buat macam tue, bahaya woooooo. Kalau iya pun, nti kalau parents aku balik aku suh parents aku bw. Tak per la, apa2 jer la bro & SIL. Janji jgn cross boundries da la k. Now bro aku br sampai rumah. Alhamdulillah, da selamat pun diorg haaa..

~~ Semoga bro & SIL bahagia & berakhir di jinjang pelamin. Tp bukan skrg settle down k, korg muda lagi la weiiiiiiii~~

No comments: