Friday, August 20, 2010

Ceritaku hari ini

6.55pm

Family aku, juga anak sulung aku tentu sedang menghadap juadah berbuka puasa ketika ini. Maklum jer la, Sabah awal sejam kalau melibatkan berbuka puasa. Aku kena tunggu lagi 30min.

Still lepak kat ofis, tak plan lagi nak buka ngan apa nanti. Ala, turun kat mamak bawah jer la huhuhuhu. Harini macam hari2 aku yang biasa, busy dengan interviews and appointments. Tue belum masuk paperwork lagi. Aih, esok jer la buat paperwork. Sabtu lepak ofis, ok jer. Dari aku duk umah tidur, better aku lepak ofis siapkan paperwork aku sekali layan internet heheeh. Ada jugak faedah kan hahaha.

Harini aku kena tegas ngan budak baru. Big boss n boss suruh aku tengok2 kan budak baru nie and ajar mana yang patut. Harini aku marah lite2 kat dia sebab lambat datang. Pas tue aku suruh dia follow up applicants, nak double confirm pasal appointment yang da set. Boleh pulak dia asyik chat ngan awek dia? Semalam bos da hint lite2 kat dia time keja jangan chat kalau bukan pasal business. Aku tengok dia still buat harini, so aku sound direct. Muka dia da berubah, tapi kalau keje, keje la kan. Awek nanti pas keje jumpa juga, so nanti baru story mory. Plus Saturday & Sunday office close, so boleh dating puas2. Tak paham aku budak2 zaman sekarang. Eh, budak lagi ker? Aku tua beberapa bulan jer dari dia huhuhu.

Colleague aku pulak keep saying sorry sebab lewat datang arini. Almost 11am baru sampai ofis. Sampai top management da cop muka dia yang asyik lewat. Time dia masuk, aku da sejam buat appointment ngan applicant aku. Sebagai penyelesaian untuk prob dia yang tak alert ngan alarm clock, start next Monday aku akan bagi wake up call every morning. Benda nie akan berterusan sampailah dia da biasa bangun pagi without any help. Aku faham dia kena study time malam sebab dia masih study lagi, pulak tue awek yang study kat Australia always ajak dia chatting. Tapi kalau during weekdays, jangan la chat sampai lewat malam. Haa, yang nie budak lagi sebab dia baru 22 tahun hehehe. Ye ker? Kalau zaman mak bapak kita, da boleh jadi bapak budak nie kan hahahaa.

Aku down sket harini, well bukan harini jer sebenarnya. Minggu nie aku panggil DOWN WEEK. Adehhhh. Nie pun tinggal aku and 2nd boss kat ofis, dia tengah tunggu tunang dia datang ambik kat ofis. Aku? Balik naik bus harinie, boss aku da balik. Pukul 10pm nanti dia ambik aku kat umah and lepak. Huh, aku da la malas nak naik2 bus kalau balik. Tapi tak per la, harinie jer hehehe.

Ok la, nak turun bawah and lepak mamak untuk berbuka puasa. Pas tue gerak balik umah. Nak get ready lagi, boss jemput pukul 10pm nanti. Agak2 sempat tak? Hmm, time management petang nie hancussssssssssssss

SELAMAT BERBUKA PUASA!!!

No comments: