Saturday, August 21, 2010

Nak bagi tajuk apa ye??

Seperti dirancang, Sabtu ni lepak ofis sambil siapkan paperwork. Aku lepak dengan boss aku, masing2 siapkan keje yang tak siap semalam. Tapi aku sempat chat kat FB, sambil2 tue blogging. Keje half da setel, half lagi blm. Mood nak berblogging datang. Kalau hari2 biasa, masa takder untuk blogging. Nak check email pun tak sempat, tapi disebabkan keje punya pasal kena check juga.

Tengah asyik siapkan keje, phone berdering. Aku pandang boss aku and tanya kalau dia expecting incoming call, tapi dia cakap takder. So aku jawab dengan Hello jer, prosedur rasmi sambut call aku tak implement tadi. Sabtu maaa, plus da pukul 4pm. Alih2 orang call tanya keje, so aku entertain cam biase. Hu ha hu ha hu ha, aku suruh orang tue datang interview Isnin depan. Kalau dia tak datang, siapla dia! Aku anti-sket kalau orang call mintak keje out of working hours, bila aku da set interview dia tak datang pulak. Sebelum nie aku da "sekolahkan" sorang applicant kaw2 punya sebab kes tue la. Boss aku gelak jer time aku on the phone and "sekolahkan" orang tue. Aku buat cara pro la walau aku da berapi masa tue.

Harini aku ada OK sket, tak down sangat. Semalam pukul 11pm boss datang ambik aku kat rumah, kami pegi cari nasi lemak and otak2 kat PJ. Usha punya usha sampai ntah ceruk perumahan mana kami masuk, still tak jumpa. Kami da give up and nak blah dari tempat tue. Meter minyak kete boss da blinking, so singgah isi minyak. Bila boss da selesai and masuk kete, aku tanya kalau dia ada tanya orang kat counter apsal tempat tue. Katanya ada, and kami heading ke tempat yang dikatakan.

Kami gelak bila sedar kami memang kat area tue cuma tak usha kat hujung, sume simpang2 yang kami lalu untuk ke tempat tue memang da kami usha pada awalnya. Sampai kat tempat yang dituju, kami park and cari meja. Perghhh, ramai giler. Sedap sangat ke nasi lemak and otak2 sini? Boss aku kata rasa sendiri baru tau.

Bila da start makan, perghhh... memang sedap! Aku makan 2 bungkus nasi lemak and 2 bungkus otak2 (panggil bungkus ke kalau otak2??), boss aku pulak belasah 3 bungkus nasi lemak and 3 bungkus otak2. Order mushroom soup, my favourite soup. Memang marvellous!! Next time kena datang lagi nie.

Alamak, cakap pasal makan2 semalam buat aku lapar pulak ceh. Ok, sampai sini dulu update untuk harini. Aku nak setelkan paperwork yang tak setel lagi, kang tak pasal2 Isnin nanti kelam kabut pulak.

No comments: