Tuesday, March 29, 2011

Hackers

Tempat: Ruang tamu rumah family kat Taman Richdar
Masa: 1709 hours (sah coz masa tue SMS ngadu kat My Sayang)
Tarikh: 29haribulan 3 tahun 2011

Tengah duduk layan FB, bloghopping, chat ngan member kat YM, SMS ngan My Sayang sambil tunggu anak2 abis mandi. Sambil2 tu layan korea kat Astro channel 393.

Tengah chat, tiba2 dapat alert dari Yahoo ada orang login FB aku dari new device selain lappy aku. I was like, Whattt??? Aku dengan sepantas kilat terus check FB setting, sah ada orang login FB aku masa tue juga. Aku terus block access untuk orang tue. Padan muka, tak sempat2 nak tunaikan niat dia masa tue sbb kebetulan aku tengah online hikhikhik.

Then terus tukar password adalah dalam 3,4 kali (login and tukar, login lagi and tukar, login lagi sekali and tukar last2 aku tak tau berapa kali aku tukar password).
Then aku tukar email address aku, nie aku baru create rasanya dalam minggu lepas just for the sake of My Sayang senang download any new app kat Android dia huhuhu.
Then (kenapa banyak word THEN nie??) aku letak la password ntah apa-apa. My Sayang pun da takder access untuk FB aku now.
Tak per la, nanti2 dia tau la tue.

Aku tak faham kenapa orang tue nak hack FB aku. Adik aku cakap orang tue nak ambik chip poker aku. Nak hack buat apa, mintak jer la kat aku, aku bagi punya.
Lagipun chip tue ada 4M jer, last week time 19M tak nak hack kenapa??
Tak faham aku.
Few friends and adik aku sendiri, pernah mengalami benda nie.
FB kena hack just coz hackers tu nak rembat chip Zynga Poker.
Tak faham aku.

Tengah duk layan sume nie, henfon aku berdering.
Suara perempuan kat sebelah sana, bawak aku cakap cina.
Mana la aku faham ,aku cakap jer WRONG NUMBER.
Kali kedua call aku lagi, aku da cuak.
"INI MAMA HASSANAH KA?" soal perempuan tu.
"YA" selamba ja aku menjawab. Sah, dia bukan salah nombor. Malunya huhuhuu.
Dia request nak cakap dengan anak aku.

Hu ha hu ha hu ha dengan anak dara aku, then anak aku pas henfon kepadaku semula.
Rupanya perempuan tu adalah mak kepada kawan sekelasnya, bertanyakan kalau2 anak daraku ada TERbawa buku latihan anaknya.
Anak dia memang cuai, selalu tertinggal buku.
Yang hairannya tu, mana budak tue dapat nombor telefon aku?
Hmmmm...

Topic da lari...lalalalalalalala

No comments: