Saturday, October 23, 2010

Alahai

Blog ku terabai...
Sume email terabai termasuk email untuk urusan formal and email dari kengkawan...
ada yang cop sombong tapi aku sibuk la weiiiiii..
korang YM/MSN pun kadang aku tak reply tapi aku da siap2 gtau aku busy..
da free baru buzz korang balik, tapi bila aku da free korang da out..
facebook? nak singgah kejap pun tak sempat..
punca?
kesibukan yang teramat..
interview berlambak..
personal coaching lagi berlambak..
tiap session ambik masa 2 jam, kalau orang tue lembap bole drag 3 jam walaupun orang utk next session da panas bontot duduk kat waiting area tunggu turn..
paperwork lagi la berlambak..
weekly report?
sory boss, da 2 minggu delay email report..
nasib baik boss2 sume nampak betapa busy nya aku dalam opis..
masuk pukul 8.30, balik pukul 9 malam yang kadang2 pukul 11 malam baru blah..
tu pun keje tak siap lagi..
rasa cam nak tidur kat opis jer hahaha..
working hour jarang la duduk meja sendiri..
after 6pm baru dapat duduk meja sendiri..
before start paperwork, kena follow up applicant dulu..
kena return call dulu yang mak aiii, 2 pages A4 paper dari staff2 yang tolong aku pick up call..
terkadang boss yang tolong angkat n pass the message, bila da few times the same ppl call and the same boss picked up, diorang akan cakap ZUE, RETURN THIS PERSON CALL LEY...KEEP LOOKING FOR U...
alahai boss, u all tau i asyik run here and there untuk setle sume applicants..
breakfast and lunch pun tak sempat..
lda follow up sume yang ambik masa sampai 2 jam, baru boleh start paperwork..
file2 and kertas2 sume berlambak atas meja..
dulu 2 meja untuk aku..
now admin staff duduk meja sebelah..
terasa la sempit yang teramat..
aku tak boleh bernafas rasanya..
tapi nak buat camna, admin room tak setle lagi..

nie pun curi blogging sebab kunci aku tertinggal kat opis semalam, nasib baik memang plan tidur rumah kawan..
aku sedar da pukul 1 pagi tadi alahai..
terkadang handfon aku lupa letak kat mana..
i need a break!!!
but nevermind, december nie aku break for 2 weeks..
terbang balik sabah bawa anak2 aku shopping barang2 sekolah diorang..
nak spend time ngan anak2..
at the same time buat marketing untuk sabah market..
alahai, cuti2 pun tetap buat keja..
tapi takper, sume untuk anak2 aku...
sume untuk pendidikan diorang..

sekarang nie pun tengah bergayut ngan anak2 aku..
sambil2 tunggu faks dari adik aku jumlah yang perlu aku bayar untuk persekolahan diorang tahun depan..
jap lagi nak blah balik apartment aku, boss datang nak drill untuk curtain grill...


No comments: