Saturday, January 16, 2010

Aihhhhh

Tengah aku lepak depan TV sambil ditemani oleh boyfriend , tetiba aku ada mesej masuk ke inbox aku. Aku minta tolong kat boyfriend aku bukakan inbox memandangkan tangan kanan memegang remote and tangan kiri memegang rokok Dunhill hehe. Saja nak bermanja sebenarnya sbb dia off semalam. Dia pun buka lah lalu menunjukkan mesej baru tue kepadaku.

"Umi, kalau mau tel sya dail ini no, ini no sya punya"

Begitulah bunyi mesej tue. Lalu aku hairan, salah antar ke apa sender nie. Tapi yg panggil aku umi hanya anak2 aku. Tgk no, no Sabah and 4 digit terakhir sama seperti no plat kereta adikku. Boyfriend aku pun airan, lalu aku memintanya dail no tue utk kepastian. Tidak lama kemudian setelah berkata hello kepada org di sana, dia menghulurkan handphone kepadaku.

Rupa2nya anak2 ku di sebelah sana. Aih, aku airan. Sejak bila plak anak2 ku ada no sendiri nie, siap ada handphone sendiri? Sedangkan sulung baru 8tahun & bongsu baru 6tahun.

Rupanya bapaku yg berikan no tue kepada mereka. Aku sebenarnya tak suka kalau budak2 seumur mereka telah mempunyai handphone sendiri sbb takut akan melekakan mereka. Tapi bila difikir2 kan, ada kebaikannya juga. Aku berpesan kepada anak sulungku utk tdk membawa handphone ke sekolah and penggunaan handphone hanya dibenarkan utk menghubungi aku and ahli keluarga yg lain. Dilarang sama sekali memberikan no nya kepada kawan2 sekolah!! And anak sulungku kata, "Yes ma'am". Aih...



No comments: