Wednesday, January 13, 2010

Hi Hi 2010, Bye Bye 2009

Masih belum terlambat utk mengucapkan Selamat Datang kepada 2010. Baru 13 hari 2009 ditinggalkan.

Lama aku abaikan blog nie, well.. i got my own reason. Bukan tak nak berblog, but terlalu banyak benda yg aku perlu fikirkan sejak December tahun lepas.. Plus busy ngan boyfriend baru. He's the only boyfriend, the rest hanya scandal yeeee



Ok ok.. berbalik pada topic entry kali nie. Aku glad 2009 suda berlalu, coz 2009 adalah salah satu tahun yg suck utk aku. Byk perkara2 tak baik telah terjadi. Aku rasa kalau diberi pilihan, aku nak jer lompat dari 2008 terus ke 2010, tp nak buat camner, mmg kena ikut jalan betul which mean have to gone thru 2009 juga pun huhu. Anyway, past is past. Whatever benda tak elok terjadi pada 2009, aku just let it be. Malas nak buka buku lama, buat sakit kepala jer n menyemakkan otakku yg sedia semak nie.

2010, aku sambut dgn housemate cum boyfriend kat rumah jer. Honestly aku tak suka crowded, bila dikelilingi crowd akan timbul conflict. Yeah, itu yg aku ingat dalam salah satu subject time study dl hehehe. Ingat sbb aku n few members akan guna statement nie utk mengelak dari crowd hahaha.

Azam utk tahun baru? Ntah la labu. Honestly, aku tak letak apa2 azam. Boyfriend aku tanya ttg benda yg sama pada 31st December'09 @ 23:55hrs. Aku diam kejap, and aku pandang matanya sambil berkata dengan selambanya " Tiada". Boyfriend aku geleng kepala, but dia kenal aku cam na. I just wanna follow the flow. Bukan tak nak letak target nak achieve apa2 pada tahun nie, tp aku tak nak kecewa kalau aku tak dapat benda tue. Cakapla aku tak berwawasan ker, tak der inisiatif nak majukan diri ker, lantak korangla! Aku kenal diri aku, aku tau kemampuan aku, aku tau limit aku, aku tak nak canang2 apa yg aku nak capai utk 2010. For sure, aku ada banyak wishlist dalam otak and aku akan dapatkan semua tue selagi aku masih bernafas. And aku akan berusaha sedaya upaya utk dapatkannya. Bila da dapat benda yg aku nak, baru la aku ble senyum lebar melepasi telinga aku.

Well, 2010. 1st Jan aku da nangis sbb dihina oleh ex-hubby aku. Sial punya jantan. Now aku akan memulakan WAR ngan dia. Siapla ko, bila aku dapat peluang sumbat ko dlm penjara, aku tak kan teragak2 utk berbuat demikian. And aku takkan benarkan anak2 aku berjumpa ko!!! Ko tgu ja! Selama nie aku tak tuntut hak aku & anak2 aku, aku biarkan ja ko senang lenang selama 6tahun slps kita divorce. Now ko takkan duduk senang. Aku akan bertindak!!! Aku hanya kan berpuas hati setelah aku berjaya sumbatkan ko dlm penjara. Hinaan yg ko beri padaku pada 1st day 2010, aku takkan lupakan and ko takkan mampu menebus kesalahanmu yg ntah keberapa padaku. Siaplah ko jantan tak guna!!!



Kesakitan yg aku rasakan pada 1st Jan dari jantan tak guna tue aku luahkan pada kedua2 teman akrabku. Well, diorg pun naik angin juga. macam2 advice aku dapat dr mereka berdua.

Apapun, aku ttp menghargai boyfriend aku sbb tak kira la aku dalam keadaan apa sekalipun, dia ttp menyokongku. Aku tgh down sampai rasa berada di kerak bumi ker, tgh marah sampai nak tukar jadi Hulk ker, aku nangis sampai nak banjir ker, aku gelak sampai tak ingat dunia ker, dia ttp ada. Even tgl serumah, ttp berbalas sms bila dia kerja., macam skrg lnie la. Aih, buang kredit jer kan, tp nak buat cam na. Love is Blind!


So far, boyfriend aku da beberapa kali bercakap dgn anak2 kesayanganku mll telefon. Anak2 pun satu, terkadang bila aku call, nak cakap ngan Uncle jer, nie Umie diorg malas nak layan da. Kecik hati aku huhuhu. Sampai terbawa2 dalam mimpi haaaa, dashyat sungguh ku rasa huhuhu. Bila aku btau boyfriend aku, ble plak dia gelak sakan? Huh, jahat sungguh dia sbb gelakkan aku.

Aku nak merajuk laaaa.......




No comments: