Monday, March 1, 2010

Forever & One

** lagu tengah berkumandang sekarang **

Forever And One - Helloween


What can I do? Will I be getting through?
Now that I must try to leave it all behind
Did you see, what you have done to me?
So hard to justify, slowly it's passing by

Forever and one, I will miss you
However I kiss you, yet again
Way down in Neverland
So hard, I was tryin'
Tomorrow, I'll still be cryin'
How could you hide your lies, your lies?

Here I am, seein' you once again
My mind so far away
My heart so close to stay
Too proud to fight
I'm walkin' back into night
Will I ever find someone to believe?

Forever and one, I will miss you
However I kiss you, yet again
Way down in Neverland
So hard, I was tryin'
Tomorrow, I'll still be cryin'
How could you hide your lies, your lies?

Forever and one, I will miss you
However I kiss you, yet again
Way down in Neverland
So hard, I was tryin'
Tomorrow, I'll still be cryin'
How could you hide your lies, your lies, your lies?


Aku berkenalan dengan lagu nie melalui My Sayang sewaktu kitorg declare last December. Masa tue kitorang lepak kat girls room (bilik aku & kakaknya) sambil dengar lagu2 dari my lovely lappy, masa tue sume lagu R&B yang jadi kegilaan aku.

Tetiba dia ambik hanfon nya dan connect speaker to his phone. Sebelum My Sayang mainkan lagu tue, dia cakap macam nie:

"Sayang, lagu nie untuk Sayang"


Lalu dia mainkan and siap ikut nyanyi lagi. Aku senyum2 jer masa tue. Bila dengar part lirik HOW COULD U HIDE UR LIES, sentap aku kejap. Aku bertanya dalam hati, bila masa aku sembunyikan lies dari dia?

Aku ajukan soalan tue pada dia, lalu dia menyentuh mukaku dengan lembut and berkata itu sekadar lagu. Banyak lirik meaningfull tapi itu pulak yang aku fikirkan, katanya lagi.

Pagi nie kami dikejutkan dari tidur oleh satu panggilan. Hanfon bertukar tangan, dan dia tidak menjawab panggilan tersebut. Bila ku ajukan soalan kenapa tak jawab, dia lihatkan skrin hanfon padaku. Automatically aku belakangkan My Sayang. Terasa diriku sangat lah kurang ajar kerana aku tidak pernah belakangkannya kecuali setelah minta izin darinya.

Aku sakit hati sangat setelah tahu bekas girlfrend dia yang kejutkan kami dari tidur. Bukan aku nak jeles, tapi My Sayang da beritau aku yang tidak ada sesiapa tahu nombor barunya melainkan aku, familynya, member rapatnya di tempat kerja juga adik angkatnya&^^$#.

Tapi pagi nie satu kebenaran timbul. Ada orang lain lagi yang tau iaitu bekas girlfrend nya. Bila ku tanyakan kenapa tak beritau aku sewaktu kami perang kecik 2 malam lepas, katanya terlupa sebab dia tidak fikirkan langsung perempuan tue sekarang.

Ntah la, aku jadi terus jadi moody and berubah seperti ada orang lain dalam badanku. Aku buatkan sarapan seperti biasa, tapi aku tidak menghantarnya ke pintu dan memeluknya seperti yang selalu aku lakukan setiap kali dia keluar.

Setelah dia keluar, aku terima 5 sms darinya tapi aku tidak balas satu pun. Lalu dia call, bertanyakan kenapa aku senyap kerana sebelum nie walau sakit hati n marah sekalipun, aku tetap balas semua sms nya.

Untuk menjaga hatinya, aku terpaksa tipu mengatakan hanfon d bilik and tak alert kerana buka winamp full volume kat hall. Dia terima jawapanku kerana dia sendiri nampak keadaanku sebelum dia keluar tadi.

Ntah la, cuaca kat luar panas, tapi hubungan kami dingin lately. Aku tak nak macam nie!!!!!!!!!!!!


2 comments:

JMR said...

nice words..:-p

Zue said...

And the song also nice... ;)