Monday, August 30, 2010

Keputusan Muktamad!!!

Semalam aku meninjau rumah yang bakal ku duduki.
Walaupun kecil, tetapi ada 3 bilik dan 2 toilet; standard la kan.
Dapur juga kecil.
Tapi yang best, ada balkoni.
Rumah tue berada di tingkat 18.
Nombot lot memang nice number!!

Harini aku akan sign document.
Tengok la bila aku akan pindah masuk.
Rumah totally empty, tapi aku akan paw boss aku untuk basic things.
Budaya paw bos memang kuat di opis aku, janji hit target every month hahahaha.
Bos2 pun tak lokek, janji staff tiap2 bulan hit target.
Tue belum lagi dinner and open table and small gift.

Aku da decide, aku akan keluar dari rumah yang aku duduki sekarang.
Sekarang nie aku tinggal bersama salah seorang kawan baikku, adiknya yang juga My Sayang, boifrennya serta kakaknya yang kerek.
Aku da penat kat rumah tue.
Kebetulan lagi aku dengan My Sayang dingin sejak beberapa bulan lepas.
So aku decide biarlah aku keluar, sure kakaknya yang kerek tue puas hati sebab kakaknya benci aku!
Aku juga hendak memberi ruang pada My Sayang, biarlah jarang berjumpa asalkan hubungan tak dingin.
Aku belum bersedia untuk memberitahu lokasi baru aku pada mereka.
Sungguhpun begitu, aku amat berterima kasih pada My Sayang dan kawan baikku kerana sudi menerima aku di rumah tersebut untuk beberapa bulan.
Amat payah untuk aku buat keputusan berpindah dari rumah sekarang, namun aku terpaksa!
Aku sedih bila aku rahsiakan plan aku daripada My Sayang, tapi aku terpaksa!
Biarlah aku tinggal sendiri walaupun KL masih tak familiar lagi pada aku.

Buat masa nie, hanya boss aku, 2nd boss dan bakal isteri 2nd boss yang tau aku akan tinggal kat mana.
Sebab rumah tersebut milik 2nd boss and bakal isterinya.
Boss aku arrange rumah tersebut untuk aku.
2nd boss lagi suka aku yang duduk sana sebab senang dia cari aku kalau aku letupkan rumah tue ka, pecahkan dinding ka, apa2 la yang tak baik.
Tapi yang pasti, aku akan tinggal sendiri.

Aku akan siapkan rumah tue sebelum cuti sekolah semester pertama tahun depan.
Sebab aku berhajat untuk mengajak anak2 aku tinggal bersama sepanjang musin cuti tersebut.
Aku juga akan mengajak mak aku sekali, untuk menjaga mereka sepanjang aku bekerja.
Bukan untuk menjaga sahaja, tapi aku nak mak rehat di KL.

Aku berjauh hati dengan adik2 aku sekarang.
Kemungkinan besar aku tak akan balik raya nie.
Biarlah aku berada di KL, aku belum bersedia untuk menemui adik2 yang membuatkan aku berjauh hati.
Aku juga sedang melatih hati aku untuk menjadi kering, sekaligus telah memotong bekalan air ke mata dengan tindakan serta merta.
Aku sudah letih makan hati dengan semua orang.
Aku sudah letih menjaga hati mereka namun hati aku dipijak2 hingga lumat.
Daripada aku terus makan hati berulam jantung, lebih baik aku kebalkan hati dari sebarang perasaan.

Keputusa sudah ku buat!
Dan ia muktamad!!!

1 comment:

Anonymous said...

buat la ape yang
kamu rase terbaik untuk
diri kamu dan anak2..