Friday, February 4, 2011

Dia da nak bertunang!!!

Gong Xi Fatt Chai!!!
Angpow aku mana? Hahahaha

Kalau tahun2 lepas, aku akan dapat angpow seperti biasa dari keluarga belah mak aku. Sungguhpun aku da ada anak, namun aku masih tak ketinggalan untuk mendapat bahagian aku. Means setiap tahun aku akan mendapat 3 paket angpow dari setiap seorang, aku satu and lagi 2 untuk putera-puteriku. Namun bukan itu yang aku nak ceritakan pada entry kali ni.

Hari nie aku bangun lewat, dalam pukul 1230 pm kot (lupa nak tengok jam pulak). Kebetulan aku nak ke toilet, kalau tak mungkin masih "koma" kot. Ye lah, bukan selalu dapat bangun lewat. Semalam aku tidur pukul 6am, layan poker ngan My Sayang and mber2 lain. Kalau aku kat kampung bangun atas pukul 11am, sure anak2 aku da guling2 sambil lompat2 atas katil, tak pun bermain sebelah aku dengan suara kuat. Itulah cara diorang nak kejutkan aku.

Bangun2 je, terus basuh muka and gosok gigi. Then duduk tepi My Sayang tengok dia beranakkan dana kitorang untuk game poker hehehe. Bila turn aku pakai internet, aku login ke FB aku la. Alih2 dapat news dari future-sis-in-law aku.

Dia and adik lelaki aku yang paling sporting da nak bertunang June nie setelah bercinta lebih tiga tahun. Tapi aku suggest cepatkan sikit, on March sebab adik kitorang yang tengah study kat India akan balik bercuti selama 3 minggu on March. Kalau buat majlis bulan June, sure dia tak dapat join sedangkan yang bertunang itu abang yang paling dia sayang. Aku da hubungi adik lelali aku bertanyakan kesahihan news yang sampai ke telinga ku oleh gf dia, and katanya ya. But now, diorang tak tau nak buat on March ataupun June. Kenapa June? Sebab June adalah bulan kelahiran hot couple tue.

Gf dia minta tolong aku survey 4 pasang baju yang akan digunakan pada majlis bertunang tue nanti and hantaran mereka. Dia nak baju kat Gulati's. Ye la, minggu depan aku survey untuk kau ye dik hihihihi. Diorang nie couple da lama, and kedua2 family da bagi green light untuk diorang. Now tunggu diorang decide je bila nak langsungkan majlis tunang tue.

Aku happy untuk diorang sebab diorang pasangan secocok. Anak2 aku sangat rapat dengan gf adik aku. Sometimes time gf adik aku boring, dia akan ambil anak2 aku kat rumah and bawa jenjalan. Time mak aku nak kemana2 and adik2 takder kat rumah, dia akan jadi drebar setia mak aku. Dia tak kekok dengan kami sekeluarga. Sungguhpun keluarganya senang dan kami cukup2 makan, dia tak pernah pandang itu semua. Dia dah anggap kami seperti keluarganya sendiri. Malah macik2 aku kat kampung pun dia da jumpa, nie sebab gatal nak ikut adik aku hantar barang kat kampung hehehe.

Dulu time kami tinggal kat kuarters yang disediakan oleh majikan mak aku, keadaan rumah kami sangat teruk. Kalau da hujan, dalam rumah pun akan hujan jugak sebab atap yang bocor. Namun dia tak kisah. Bila kami berpindah ke rumah yang lebih selesa, dia lah yang tolong mak aku kemaskan barang2 sebab masa tue bukan cuti sekolah so semua adik2 aku hanya dapat tolong lepas balik dari sekolah. Dia pulak tengah cuti semester, so dia lah yang temankan mak aku dari pagi ke malam and bantu kemas rumah sehingga la sekarang selesa untuk didiami. Kalau dia datang ke rumah, dia tak segan and da buat macam rumah sendiri. Namun dia paling pantang tidur di rumah sebab kena jaga nama baik kedua2 keluarga. Aku respek pada prinsipnya yang itu. Biarla lewat macam mana sekalipun dia di rumah, dia tetap akan balik ke rumah keluarganya atau ke rumah yang disewa bersama sepupunya.

Apapun, aku doakan yang terbaik untuk mereka berdua. Semoga jodoh mereka berpanjangan dan sentiasa lovey-dovey.

No comments: