Thursday, February 3, 2011

Hangin Lintang di tengah malam!!!

Apa perasaan korang kalau pompuan lain call hubby/tunang/boifren u all tengah2 malam buta?
Korang hangin tak??
And dia jawab dengan nada yang konon2 nak tido da, buat suara baru bangun tido. And korang masa tue tengah menghidangkan air buat dia. Korang hangin tak?
Bila korang tanya, dia sebut nama pompuan tue and kata saje call.
Apa salahnye cakap terus depan2 korang kalau memang takder pape?
Walaupun dia da explain berkali2 yang diorang takder pape, tapi cara tue menimbulkan syak wasangka korang.
Aku hangin, aku cakap terus terang tapi aku cover. Kalau aku yang dulu dengan tahap cemburu gila, memang aku da ngamok. Tapi skang aku da control jeles aku. Aku tak nak berprasangka lagi. Tapi kalau aku tau aku ditipu lagi, aku tau la nak buat apa.

Adik aku sorg (actually member yang kenal dari poker tapi da rapat skang) pun mengalami masalah yang sama. Kebetulan boifren dia pun aku kenal, kenal dari poker juga hehehe. Dia mengadu kat aku hal dia and boifren dia, aku hanya mampu dengar and advice mana yang patut. Sebab aku da pernah alaminya, and keadaan dia sama dengan keadaan aku skang. Masa tue memang teruk sangat.

Tapi sekarang Alhamdulillah, tahap jeles aku da kurang, tak macam dulu. Percaya pada dia! Kalau dia tipu lagi, aku da tak kan kembali pada dia. Cukup la apa yang pernah aku alami bersamanya dulu. Sekarang aku hanya nak bantu dia mencapai hidup yang lebih baik dari sebelum nie. Kalau dia buat perangai lama, ermmm.. belakang citer, Tunggu hari dia buat perangai lama. Tapi aku harap dia takkan buat perangai lama dia, sebab itu hanya membuatkan aku sengsara.

Aku da pernah kena 2 kali, so kalau ketiga kali berulang lagi, cukuplajh. Better aku fokus kat hidup aku dan anak2 aku. Ye, skang memang aku fokus kat hidup anak2 aku dan My Sayang, aku nak stabilkan hidup kami. And hope dia pulak tak buat hal lagi.

Now My Sayang da balik, and itu terjadi tadi. Aku malas nak layan, so aku luahkan pada blog aku hahaha. Now kitorang duduk depan TV sambil dia layan poker dia and aku layan chat ngan kawan aku yg tgh berada kat Kelantan. Da lama tak chat ngan dia sejak dia sambung study, hanya skang dpt chat ngan dia sebab dia balik bercuti kerumah family dia. So aku pe lagi, minta nombor dia sebab sebenarnya on the 13th nie, aku and geng2 poker aku da pakat nak buat perjumpaan. Of course adik aku and boifren dia akan join. Sebab masa tue sorang lagi geng kitorang yang bertugas di Sarawak balik KL. So kitorang arrange la. Bila lagi nak jumpa sume kan? Hehehhe

Inilah yang jadi kegilaanku sekarang. Dan game ini lah yang menemukan aku dengan mber2 baruku yang cukup sporting.

Tapi sekarang aku ada game baru yag jadi kegilaan aku. Nanti la aku upload kan. Net slow skang huhuhu

No comments: