Wednesday, February 2, 2011

Minggu bermalas-malasan

CNY sudah mali. Aku cuti selama 7 hari sejak 01st Feb till 07th Feb. Oh indahnya dunia. rasa nak terbang balik Sabah tapi ada yang menghalang. Tak per la, on March aku akan terbang balik. Seperti yang ku rancang tahun lepas, tahun nie onwards aku akan balik Sabah every 3 months untuk melihat putera puteriku yang tengah membesar itu. Rindu sangat kat mereka.

Cuti panjang, seperti budak sekolah ku rasa. Aku boleh tidur dan bangun lewat, tak stress mengadap boss2 kat office. Walaupun client selalu call time aku sedang bercuti2 CNY nie, layanka jer la. Sebab dengan cara tue, aku akan build good relation with them and diorang akan bagi lagi banyak biz pada aku heeheheh.

Hari nie tak banyak yang ku lakukan. Bangun pada pukul 1030am (indahnya hahaha), kemas rumah sket2, sarapan My Sayang yang sediakan. Menghadap sarapan yang di panggil brunch pada pukul 1130am. Lepas tue lepak depan TV sambil layan poker kat FB sampai pukul 4pm. Then start kemaskan rumah, kemas betul2 punya. And aku start basuh kain kotor kami. Saat aku berblogging sekarang, aku masih lagi membasuh, last round sebab basuh seluar jeans. Ambik ko 8jam lebih membasuh. Banyak sangat kain kotor kami, basuh pulak kena asing2. Tapi tak per, bukannye nak keje esok hehehe.

Saat nie aku sorang2 di rumah sambil ditemani bunyi dentuman mercun di sana sini. Oh aku rindukan kampung aku. Paling aku rindu, angpow aku hahahahah. Sungguhpun aku da pernah berkahwin dan ada 2 anak bujang, namun keluarga sebelah mama aku tetap memberikanku angpow tiap tahun. Best2 sebab campur aku dan anak2 aku, kami akan dapat 3 paket merah dari pemberi2 angpow hahahahaha. Normally kami akan shopping barang makanan and keperluan sekolah mereka dengan wang kutipan angpow tiap tahun. Balance aku akan masukkan dalam account diorang, of course masing2 aku bukakan account berasingan. InsyaAllah dalam 3,4 bulan lagi aku akan investkan duit mereka dalam bentuk USD sebab pulangan 100% dalam masa setahun. Cepat sket nak kumpul duit pendidikan mereka kelak selepas habis SPM, InsyaAllah. Betul ke tak benda tue? Memang betul sebab itulah job aku sekarang hehehehe.

Kus semangat. Tengah asyik menaip, tetiba terdengar dentuman mercun yang sangat kuat and terlalu hampir dengan kawasan apartment nie. Sapa la yang buat dajal yue? Lain kali bagitau aku awal2 so aku tak terkejut. Rasa macam nak bagi terajang je budak2 tue kalau aku kenal.


No comments: