Showing posts with label alone. Show all posts
Showing posts with label alone. Show all posts

Saturday, September 18, 2010

Kepenatan tahap melampau

Ya, kepenatan tahap melampau.
Itulah yang aku alami sekarang.
Dan mengakibatkan aku TERkadang TERlupa akan sesuatu.
Contohnya tempat aku letak barang2 penting, set appointment lebih dari satu pada masa yang sama, lupa tarikh dan hari (kekadang je la) etc.

Mungkin bebanan kerja sejak menyandang jawatan baru di company tempat aku berkerja.
Tambahan lagi aku masih belum ada team member aku sehingga kini yang mengakibatkan aku harus menyiapkan semua tugasan dari semudah membuat filing hinggalah training applicant yang mak aiiii.. bukan sikit jumlahnya.
Side aku da banyak, tue belum side manager aku.
Memandangkan team kami hanya ada aku dan manager, maka akulah yang bertanggungjawab menyiapkan segalanya untuk team kami.
Terkadang ketika aku busy pun sempat update manager.
Ya, itu adalah tugas2 yang memang aku lakukan sejak jadi M.E lagi.
Now dengan position A.M, tugasan semakin bertambah.

Namun aku tidak pernah mengeluh sekalipun.
Sebab aku prefer aku buat semua sendiri untuk memudahkan rujukanku di masa akan datang.
Bukan tak nak bantuan dari sesiapa, cuma aku lebih selesa kalau aku yang melakukannya.
Semua suda tersedia di dalam otak, soft copy/hard copy akan dibelek sekadar untuk verify apa yang ada dalam otakku.
Tak perlu bertanyakan pada sesiapa di mana letaknya semua file2 itu, apa latest update, check suma paperwork yang disudahkan oleh staff lain etc.
Juga tak perlu marah2 orang lain kalau ada kesilapan kerana kalau aku buat sendiri, memang aku akan marah diri aku sendiri.

Namun dalam pada perangai yang asyik lupa, aku tidak sesekali lupa pada anak2 ku di kampung.
Aku sering menyalahgunakan kemudahan telefon di ofis aku hahaha.
Boss aku pun tak bising sebab dia faham keadaan aku.
Malah dia sendiri pernah bertemu dengan anak2 dan family aku ketika kami terbang ke Sabah pada bulan Julai untuk urusan bisnes.
Terkadang bila aku terlalu rindukan anak2 aku, aku akan memencilkan diri dalam conference room dan menangis.
Dia akan datang dan mengusap2 bahu serta kepala dan memberitahuku agar kuatkan hati.
Many thanks to you!!!

Aku nak call anak2 aku sekarang, walaupun aku tahu diorang tengah berparti sempena kepulangan my sister dari India.
Aku tak kira, aku nak juga call anak2 aku!!

:)

Monday, August 30, 2010

Keputusan Muktamad!!!

Semalam aku meninjau rumah yang bakal ku duduki.
Walaupun kecil, tetapi ada 3 bilik dan 2 toilet; standard la kan.
Dapur juga kecil.
Tapi yang best, ada balkoni.
Rumah tue berada di tingkat 18.
Nombot lot memang nice number!!

Harini aku akan sign document.
Tengok la bila aku akan pindah masuk.
Rumah totally empty, tapi aku akan paw boss aku untuk basic things.
Budaya paw bos memang kuat di opis aku, janji hit target every month hahahaha.
Bos2 pun tak lokek, janji staff tiap2 bulan hit target.
Tue belum lagi dinner and open table and small gift.

Aku da decide, aku akan keluar dari rumah yang aku duduki sekarang.
Sekarang nie aku tinggal bersama salah seorang kawan baikku, adiknya yang juga My Sayang, boifrennya serta kakaknya yang kerek.
Aku da penat kat rumah tue.
Kebetulan lagi aku dengan My Sayang dingin sejak beberapa bulan lepas.
So aku decide biarlah aku keluar, sure kakaknya yang kerek tue puas hati sebab kakaknya benci aku!
Aku juga hendak memberi ruang pada My Sayang, biarlah jarang berjumpa asalkan hubungan tak dingin.
Aku belum bersedia untuk memberitahu lokasi baru aku pada mereka.
Sungguhpun begitu, aku amat berterima kasih pada My Sayang dan kawan baikku kerana sudi menerima aku di rumah tersebut untuk beberapa bulan.
Amat payah untuk aku buat keputusan berpindah dari rumah sekarang, namun aku terpaksa!
Aku sedih bila aku rahsiakan plan aku daripada My Sayang, tapi aku terpaksa!
Biarlah aku tinggal sendiri walaupun KL masih tak familiar lagi pada aku.

Buat masa nie, hanya boss aku, 2nd boss dan bakal isteri 2nd boss yang tau aku akan tinggal kat mana.
Sebab rumah tersebut milik 2nd boss and bakal isterinya.
Boss aku arrange rumah tersebut untuk aku.
2nd boss lagi suka aku yang duduk sana sebab senang dia cari aku kalau aku letupkan rumah tue ka, pecahkan dinding ka, apa2 la yang tak baik.
Tapi yang pasti, aku akan tinggal sendiri.

Aku akan siapkan rumah tue sebelum cuti sekolah semester pertama tahun depan.
Sebab aku berhajat untuk mengajak anak2 aku tinggal bersama sepanjang musin cuti tersebut.
Aku juga akan mengajak mak aku sekali, untuk menjaga mereka sepanjang aku bekerja.
Bukan untuk menjaga sahaja, tapi aku nak mak rehat di KL.

Aku berjauh hati dengan adik2 aku sekarang.
Kemungkinan besar aku tak akan balik raya nie.
Biarlah aku berada di KL, aku belum bersedia untuk menemui adik2 yang membuatkan aku berjauh hati.
Aku juga sedang melatih hati aku untuk menjadi kering, sekaligus telah memotong bekalan air ke mata dengan tindakan serta merta.
Aku sudah letih makan hati dengan semua orang.
Aku sudah letih menjaga hati mereka namun hati aku dipijak2 hingga lumat.
Daripada aku terus makan hati berulam jantung, lebih baik aku kebalkan hati dari sebarang perasaan.

Keputusa sudah ku buat!
Dan ia muktamad!!!

Saturday, March 27, 2010

Bila Aku.......



SEDIH:
:: Jadi pendiam (pause mode talktative)
:: Smoke continuosly (dengan harapan sedih tue akan terbang ke luar bumi)
:: Dengar lagu ntah pape (selongkar lagu dalam lappy & hanfon)
:: Luahkan pada Microsoft Words (takder sape tau password document aku, so it's a very safe place to tell everything)
:: Tidur (tapi susah nak tidur)
:: Menangis (paling payah walaupun menangis itu boleh meredakan kesedihan aku cuma sebentar)
:: Lepak tangga apartment sampai 3,4 pagi (tempat segalanya bermula antara aku dan My Sayang)
:: Makan coklat Cadbury (agar aku happy sket)
:: Buat bodoh (tahap kronik da nie)
:: Layan beer (super duper kronik)






HAPPY:

:: Talktative
:: Ketawa hingga muka bertambah merah (senyum pun da merah, apa lagi kalau ketawa)
:: Mood nak merayau teramatlah tinggi





STRESS:
:: Aku akan buat bermacam2 kerja tanpa berfikir panjang
:: Aku lepak kat rumah member sambil layan....
:: Layan beer sampai hang over
:: Smoke continuosly
:: Melalak



RINDU:
:: Aku akan call orang yang aku rindu (anak2 aku of course)
:: Tatap gambar orang yang aku rindu (anak2 aku)
:: Menangis (bila rindu tak tertahan)
:: Luahkan pada My Sayang (thanks for your understanding)
:: Smoke




SAKIT HATI:
:: Aku akan memaki lebih kerap (kena buang tabiat satu nie)
:: Jadi agresif
:: Jauhi punca aku sakit hati (kalau punca dari rumah nie, aku akan keluar and tak balik rumah semalaman)
:: Mandi & minum banyak air putih (nak redakan suhu dalam badan yang tengah menggelegak)


BORING
:
:: Layan internet
:: Main game
:: SMS My Sayang
:: Layan DVD
:: Baca novel
:: Tidur


Mode sekarang:
RINDU
(anak2 aku, My Sayang - semua berada jauh dari aku sekarang)


Friday, March 19, 2010

Nobody Knows

Nobody Knows - Pink

Nobody knows
Nobody knows but me
That I sometimes cry
If I could pretend that I'm asleep
When my tears start to fall
I peek out from behind these walls
I think nobody knows
Nobody knows, no

Nobody likes
Nobody likes to lose their inner voice
The one I used to hear before my life made a choice
But I think nobody knows, no, no

Baby,
Oh the secret's safe with me
There's nowhere else in the world that I could ever be
And baby don't it feel like I'm all alone
Who's gonna be there after the last angel has flown?
And I've lost my way back home
I think nobody knows, no
Nobody knows

Nobody cares
It's win or lose
Not how you play the game
And the road to darkness has a way
Of always knowing my name
But I think nobody knows, no no
Nobody knows, no no no

Tomorrow I'll be there my friend
I'll wake up and start all over again
When everybody is gone

Nobody knows
Nobody knows the rhythm of my heart
The way I do when I'm lying in the dark
And the world is asleep

I think nobody knows
Nobody knows
Nobody knows but me..me


** sometimes, it's better to keep something that bugging me for myself **


Monday, February 1, 2010

Home Alone

Again, home alone during this Public Holiday for Kuala Lumpur, Putrajaya and Labuan. Residents in this three area are still in holiday mood. This morning, my housemate asked me to join them outing. But I don't feel to join them, so I just stay at home.

Even alone, I feel good. Few new friends keep texting me and chat at YM, few invite me to go out but again, I've to say NO coz not in a mood to go out. Better I finish my laundry :)