Banyak benda yang jadi dalam 2 minggu kebelakangan ini.
Aku sendiri tak tau apakah aku mampu bertahan dari segi emosi ataupun tak?
Bertahan ke benteng ketahananku andai petang semalam and tadi mataku da "berpeluh" sedikit??
Mood sangat2 swing saat ini.
Aku perlukan pantai.
Ermm tapi kan, sekarang pihak berkuasa nasihatkan untuk menjauhi pantai sebab tsunami kat Jepun siang tadi.
Tapi kan...aku berada dekat dengan pantai sekarang..PANTAI DALAM, KL..
Pantai jugak kan???
So haruskah aku berada jauh dari Pantai Dalam sekarang?
Owh, biarkan persoalan itu terus membelenggu otakku saat ini.
Eh..tapi itu hanya warning untuk penduduk Sabah kan?
Oh sekarang aku risau balik, sebab majoriti keluarga belah bapak aku ada di area Kudat, sangat hampir dengan Pilipin ya. Kau naik bot nelayan pun kau boleh sampai Pilipin, berapa jam tu aku tak pasti la.
Lepas tue Kudat dah la di kelilingi air laut, so sah2 rumah keluarga belah bapak aku cun2 tepi pantai.
Kalau air pasang, boleh terjun dari tingkap dapur rumah aku dulu and gedebussshhhhh!!!
Tapi merasa la makan pasir laut itu ya hahahaha
Ataupun kalau musim air pasang, merasa la kau tidur tak lena sebab balak2 yang dibawa oleh air laut itu akan kiss2 tiang rumah.
Kiss bukan nak soft, nak kasar2 juga cehh. Gedegang, masih brmain2 di pikiranku tentang moment2 itu hahahaha.
Tapi sekarang kawasan rumah kami da jadi padang jarak padang tekukur sebab rumah kami da roboh dimakan anai2.
Adik2 laki aku yang ada 5 orang termasuk adik2 perempuan aku yang ada 2 orang termasuk aku yang sulung sorang tak benarkan bapak buat persetujuan secara lisan dengan keluarga dia mahupun orang nak beli tanah itu untuk dirikan rumah baru diorang.
Kalau pun ada surat hitam putih ataupun berwarna, kami tetap cakap JANGAN SIGN BAPAK.
So bapak aku mendengar suara majoriti anak2 dia seramai 8 orang.
Kenapa kami tak izinkan?
Sebab tapak itu banyak kenangannya, termasuk kami kencing di pokok bunga mama time malam sebelum pegi kedai runcit beli aiskrim 20sen hahaha.
Tapi paling penting ialah, SUPAYA KAMI TAKDA MASALAH PARKING TIME BALIK RAYA YANG MANA SEBELUM BALIK KG UNTUK RAYA PUASA TIAP TAHUN AKU AKAN MENANGIS2 GADUH DENGAN BAPAK SEBAB TAK MAU IKUT PULANG KAMPUNG KERANA KEJADIAN LELAKI JAHANAM ITU.
Hahahahaha.
Sebab zaman sekarang, 1 keluarga ada 10 buah kereta.
Jarak tiap rumah plak bukan jauh sangat.
Tapi kalau time raya tu jugak lah air laut pasang, merasa la kau melalui jalan2 kg yang sempit sebab sume nak selamatkan kereta masing hahahahaha.
Ok da.
Cadbury coklat dan Cornetto flava Blackforest suda memanggil2 diriku ini.
Ya, mereka sangat suka memanggil aku time aku stress nak mamposss macam skang nie.
Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow. So,don't cry because it's over but smile because it happened, and tomorrow will be better than before.
Showing posts with label jiwa kacau. Show all posts
Showing posts with label jiwa kacau. Show all posts
Friday, March 11, 2011
Sunday, February 13, 2011
Emosi Comot
Salam
Aku tak tau kenapa lately aku sangat2 sensitif.
Ada jer benda yang tak betul, aku akan cepat naik darah.
Bukan je My Sayang jadi mangsa, malah budak2 training kat opis aku terasa tempias, lebih2 lagi time practice presentation dengan aku, kalau salah sket je info aku akan ngamuk.
Maka gelabah la budak2 tue.
Aku pulak akan kejap2 keluar ke tangga untuk smoke.
Boss2 aku turut kena tempias.
Tanya pasal report itu ini la, aku hamuk juga.
Bukan hamuk sebarang, tapi da bentang apa semua masih nak tanya lagi.
Tue belum OM aku lagi yang tak pandai paham bahasa.
Siap my SMM tegur aku, sbb yang aku hamun itu CEO company aku.
Haruuuuuuuuuuu.
Alamatnya, satu company tanggung padah bila CEO tak approve gaji kitorang lagi.
Huhuhuhuu
Rasanya aku masih terasa dengan seseorang.
Sudah beberapa hari benda itu terjadi, aku try to buat cool tapi kejap je.
Lepas tue senyap la aku balik, berkurung la aku balik, murung la aku balik.
Aku da lama buang tabiat pendam sesuatu lama2, tapi perkara yang terjadi baru2 ini sangat membuatkan aku bengang.
Maka keluar la perangai lama aku.
Aku benci bila perangai lama aku keluar.
Aku tak tau kenapa lately aku sangat2 sensitif.
Ada jer benda yang tak betul, aku akan cepat naik darah.
Bukan je My Sayang jadi mangsa, malah budak2 training kat opis aku terasa tempias, lebih2 lagi time practice presentation dengan aku, kalau salah sket je info aku akan ngamuk.
Maka gelabah la budak2 tue.
Aku pulak akan kejap2 keluar ke tangga untuk smoke.
Boss2 aku turut kena tempias.
Tanya pasal report itu ini la, aku hamuk juga.
Bukan hamuk sebarang, tapi da bentang apa semua masih nak tanya lagi.
Tue belum OM aku lagi yang tak pandai paham bahasa.
Siap my SMM tegur aku, sbb yang aku hamun itu CEO company aku.
Haruuuuuuuuuuu.
Alamatnya, satu company tanggung padah bila CEO tak approve gaji kitorang lagi.
Huhuhuhuu
Rasanya aku masih terasa dengan seseorang.
Sudah beberapa hari benda itu terjadi, aku try to buat cool tapi kejap je.
Lepas tue senyap la aku balik, berkurung la aku balik, murung la aku balik.
Aku da lama buang tabiat pendam sesuatu lama2, tapi perkara yang terjadi baru2 ini sangat membuatkan aku bengang.
Maka keluar la perangai lama aku.
Aku benci bila perangai lama aku keluar.
Monday, August 30, 2010
Keputusan Muktamad!!!
Semalam aku meninjau rumah yang bakal ku duduki.
Walaupun kecil, tetapi ada 3 bilik dan 2 toilet; standard la kan.
Dapur juga kecil.
Tapi yang best, ada balkoni.
Rumah tue berada di tingkat 18.
Nombot lot memang nice number!!
Harini aku akan sign document.
Tengok la bila aku akan pindah masuk.
Rumah totally empty, tapi aku akan paw boss aku untuk basic things.
Budaya paw bos memang kuat di opis aku, janji hit target every month hahahaha.
Bos2 pun tak lokek, janji staff tiap2 bulan hit target.
Tue belum lagi dinner and open table and small gift.
Aku da decide, aku akan keluar dari rumah yang aku duduki sekarang.
Sekarang nie aku tinggal bersama salah seorang kawan baikku, adiknya yang juga My Sayang, boifrennya serta kakaknya yang kerek.
Aku da penat kat rumah tue.
Kebetulan lagi aku dengan My Sayang dingin sejak beberapa bulan lepas.
So aku decide biarlah aku keluar, sure kakaknya yang kerek tue puas hati sebab kakaknya benci aku!
Aku juga hendak memberi ruang pada My Sayang, biarlah jarang berjumpa asalkan hubungan tak dingin.
Aku belum bersedia untuk memberitahu lokasi baru aku pada mereka.
Sungguhpun begitu, aku amat berterima kasih pada My Sayang dan kawan baikku kerana sudi menerima aku di rumah tersebut untuk beberapa bulan.
Amat payah untuk aku buat keputusan berpindah dari rumah sekarang, namun aku terpaksa!
Aku sedih bila aku rahsiakan plan aku daripada My Sayang, tapi aku terpaksa!
Biarlah aku tinggal sendiri walaupun KL masih tak familiar lagi pada aku.
Buat masa nie, hanya boss aku, 2nd boss dan bakal isteri 2nd boss yang tau aku akan tinggal kat mana.
Sebab rumah tersebut milik 2nd boss and bakal isterinya.
Boss aku arrange rumah tersebut untuk aku.
2nd boss lagi suka aku yang duduk sana sebab senang dia cari aku kalau aku letupkan rumah tue ka, pecahkan dinding ka, apa2 la yang tak baik.
Tapi yang pasti, aku akan tinggal sendiri.
Aku akan siapkan rumah tue sebelum cuti sekolah semester pertama tahun depan.
Sebab aku berhajat untuk mengajak anak2 aku tinggal bersama sepanjang musin cuti tersebut.
Aku juga akan mengajak mak aku sekali, untuk menjaga mereka sepanjang aku bekerja.
Bukan untuk menjaga sahaja, tapi aku nak mak rehat di KL.
Aku berjauh hati dengan adik2 aku sekarang.
Kemungkinan besar aku tak akan balik raya nie.
Biarlah aku berada di KL, aku belum bersedia untuk menemui adik2 yang membuatkan aku berjauh hati.
Aku juga sedang melatih hati aku untuk menjadi kering, sekaligus telah memotong bekalan air ke mata dengan tindakan serta merta.
Aku sudah letih makan hati dengan semua orang.
Aku sudah letih menjaga hati mereka namun hati aku dipijak2 hingga lumat.
Daripada aku terus makan hati berulam jantung, lebih baik aku kebalkan hati dari sebarang perasaan.
Keputusa sudah ku buat!
Dan ia muktamad!!!
Walaupun kecil, tetapi ada 3 bilik dan 2 toilet; standard la kan.
Dapur juga kecil.
Tapi yang best, ada balkoni.
Rumah tue berada di tingkat 18.
Nombot lot memang nice number!!
Harini aku akan sign document.
Tengok la bila aku akan pindah masuk.
Rumah totally empty, tapi aku akan paw boss aku untuk basic things.
Budaya paw bos memang kuat di opis aku, janji hit target every month hahahaha.
Bos2 pun tak lokek, janji staff tiap2 bulan hit target.
Tue belum lagi dinner and open table and small gift.
Aku da decide, aku akan keluar dari rumah yang aku duduki sekarang.
Sekarang nie aku tinggal bersama salah seorang kawan baikku, adiknya yang juga My Sayang, boifrennya serta kakaknya yang kerek.
Aku da penat kat rumah tue.
Kebetulan lagi aku dengan My Sayang dingin sejak beberapa bulan lepas.
So aku decide biarlah aku keluar, sure kakaknya yang kerek tue puas hati sebab kakaknya benci aku!
Aku juga hendak memberi ruang pada My Sayang, biarlah jarang berjumpa asalkan hubungan tak dingin.
Aku belum bersedia untuk memberitahu lokasi baru aku pada mereka.
Sungguhpun begitu, aku amat berterima kasih pada My Sayang dan kawan baikku kerana sudi menerima aku di rumah tersebut untuk beberapa bulan.
Amat payah untuk aku buat keputusan berpindah dari rumah sekarang, namun aku terpaksa!
Aku sedih bila aku rahsiakan plan aku daripada My Sayang, tapi aku terpaksa!
Biarlah aku tinggal sendiri walaupun KL masih tak familiar lagi pada aku.
Buat masa nie, hanya boss aku, 2nd boss dan bakal isteri 2nd boss yang tau aku akan tinggal kat mana.
Sebab rumah tersebut milik 2nd boss and bakal isterinya.
Boss aku arrange rumah tersebut untuk aku.
2nd boss lagi suka aku yang duduk sana sebab senang dia cari aku kalau aku letupkan rumah tue ka, pecahkan dinding ka, apa2 la yang tak baik.
Tapi yang pasti, aku akan tinggal sendiri.
Aku akan siapkan rumah tue sebelum cuti sekolah semester pertama tahun depan.
Sebab aku berhajat untuk mengajak anak2 aku tinggal bersama sepanjang musin cuti tersebut.
Aku juga akan mengajak mak aku sekali, untuk menjaga mereka sepanjang aku bekerja.
Bukan untuk menjaga sahaja, tapi aku nak mak rehat di KL.
Aku berjauh hati dengan adik2 aku sekarang.
Kemungkinan besar aku tak akan balik raya nie.
Biarlah aku berada di KL, aku belum bersedia untuk menemui adik2 yang membuatkan aku berjauh hati.
Aku juga sedang melatih hati aku untuk menjadi kering, sekaligus telah memotong bekalan air ke mata dengan tindakan serta merta.
Aku sudah letih makan hati dengan semua orang.
Aku sudah letih menjaga hati mereka namun hati aku dipijak2 hingga lumat.
Daripada aku terus makan hati berulam jantung, lebih baik aku kebalkan hati dari sebarang perasaan.
Keputusa sudah ku buat!
Dan ia muktamad!!!
Tuesday, March 30, 2010
GO TO HELL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Salam Selasa
Hari dan masa yang sama pada minggu lepas, mak aku call dan sampaikan sesuatu yang membuatkan aku tersentak sekejap. Aku terduduk bila mendapat perkhabaran itu. Sungguh tak ku duga yang ini akan terjadi. Namun tak lama selepas itu, keinginan untuk membunuh LELAKI JAHANAM itu begitu tinggi sekali!!! Aku akan pertahankan anak2 aku dari DIA.
Siapa LELAKI JAHANAM itu? Dia adalah bekas suamiku yang telah menjatuhkan talak 1 kepadaku 6 tahun lepas. Bodoh dan penakut sungguh LELAKI JAHANAM itu kerana tak sanggup beritahu aku sendiri pada masa tue. Dia call parents aku yang tengah berkerja di KK untuk pulang ke kampung dan ambil aku semula kerana dia telah menjatuhkan talak 1 padaku. Ibubapaku terkejut lalu call arwah mak mertuaku untuk bertanyakan hal tersebut. Lantas arwah datang ke rumah kami yang mana terletak bersebelahan sahaja. Aku hairan bila arwah serahkan telefon kepadaku sambil menangis. Pada masa tue, jantung aku berdebar2 risaukan LELAKI JAHANAM itu kerana dia tak balik rumah 3 hari straight.
Aku masih ingat perbualan antara aku dengan mak pada malam tue.
Mak: Kenapa kamu bercerai? 3 hari lepas waktu mak balik, kamu ok ja mak tengok.
Aku: Apa mak cakap nie? Siapa yang bercerai?
Mak: Ya Allah nak! Laki kau sudah jatuhkan talak 1.
Aku: Haaahh??? (Lalu aku terduduk) Mak jangan cakap bukan2, kami ndak gaduh sampai mau cerai berai.
Mak: Baru ja laki kau call mak, beritau mak dan bapak kau untuk balik ambik kau di kampung sebab kamu sudah bercerai.
Aku: Mak biar betul? Dia ndak balik rumah 3 hari, macam mana dia mau ceraikan aku? Dia ndak beritau aku langsung.(Menangis tak percaya)
Mak: Dia ndak balik? Dia di mana masa selama nie?
Aku: Itu yang aku risaukan, sebab hari tue dia keluar kejap ja katanya. Tapi sampai sekarang dia ndak balik. Betul ka dia beritau mak yang kami sudah bercerai?
Mak: Betul, benda nie bukan boleh main2. Kau tunggu situ, kami gerak balik kampung da.
Aku: Ndak payah la mak. Aku tunggu dia balik dan setel benda nie bagus2.
Mak: Dia tunggu kami balik, nanti dia pergi rumah katanya.
Aku: Dia di mana?
Mak: Mak tanya dia ndak beritau dia di mana. Katanya dia akan pergi rumah bila kami sudah sampai. Kau tunggu kami ok. Mak sudah suruh mak mertua kau kasi kawan kau sampai kami sampai. Jangan buat bukan2 ok. Ingat Kakak dan anak dalam perut kau tu.
Aku: Ok mak.
Lalu perbualan tamat. Aku menangis sambil ditemani arwah mak mertua aku. Dia Arwah ertanyakan masalah kami sampai jadi macam tue. Sungguh, aku tak tau apa masalah kami. Aku yang tengah menantikan kelahiran anak kedua ku hanya duduk menangis dan menangis mengenangkan nasib aku dan anak2 aku.
Setibanya parents aku di kampung, mak datang dan terus memelukku sambil menangis. Bapak hanya mampu tersenyum pahit sambil menyuruhku banyak2 bersabar. Bapak dan bapak mertuaku berbincang tentang hal perceraian kami. Jangankan aku yang diceraikan, orang tua kedua2 pihak pun langsung tidak percaya hal tersebut.
Tak lama selepas itu, kami terdengar suara orang memberi salam dari luar rumah. Tau lah aku, DIA yang balik. Lalu DIA duduk di sebelah bapak mertuaku. Keempat2 orang tua bertukar menjadi polis dan menyiasat kedudukan sebenar.
"Ya, aku sudah ceraikan dia dengan talak 1". Itu jawapannya bila orang tua bertanya. Alasannya agak remeh, sebab KAKAK DIBAWA KE KK OLEH MAK BAPAK AKU. Bodoh kan?!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kakak adalah cucu sulung kedua2 keluarga dan amat disayangi. Memang Kakak telah dibawa ke KK oleh ibubapaku tetapi hanya seminggu sepanjang cuti sekolah. Sewaktu musim persekolahan, Kakak tetap dengan kami. Hanya musim cuti sekolah sahajalah keluargaku boleh menjaga anakku memandangkan adik2 aku semua bercuti.
Lagipun aku ada meminta kebenaran darinya. Dan DIA sendiri yang memberikan kebenaran asalkan hari terakhir cuti sekolah, Kakak dihantar ke kampung kerana DIA takut tiada orang yang menjaga kakak. Kami setuju, lalu aku call mak untuk beritau yang DIA telah bersetuju dengan permintaan mak.
Tapi tak sangka, itulah modal DIA untuk jatuhkan talak 1 ke atasku. Kami semua tak faham dengan alasan yang diberi kerana DIA sendiri sudah memberi kebenaran. Kalau DIA tak benarkan, aku takkan beritau mak aku untuk ambil Kakak di kampung.
Hakikatnya, itu hanya alasan semata2. Bukan aku, family kedua2 pihak tak tau yang DIA tengah hangat bercinta dengan seorang perempuan yang tinggal di kampung sebelah. Semua orang kampung aku tau, malah mengutuknya tapi DIA buat bodoh ja. Ye la, tengah hangat bercinta la katakan. Malah makcikku pernah memukul budak itu dengan kerusi kerana diorang selalu dating depan rumah makcikku. Namun cinta mereka amat kuat barangkali, mereka langsung tidak serik.
Aku yang ketika itu tengah sarat mengandung anak kedua pernah berjumpa face to face dengan perempuan itu. Budak itu dalam perjalanan balik ke kampung sebelah setelah selesai dating dengan LELAKI JAHANAM. Namun dengan sombongnya perempuan itu berkata "KAU YANG TIDAK PANDAI JAGA LAKI KAU SAMPAI DIA TERPIKAT DENGAN AKU. MARI AKU AJAR CARA BETUL JAGA LAKI". Serius, aku rasa nak bunuh budak itu. Tapi memikirkan aku tengah sarat, aku tak bertindak ganas terhadap budak itu. Anak dalam perut aku lagi penting dari budak bodoh itu.
Berbaik kepada malam perceraian aku. Ketika aku packing barang2 aku serta barang2 baby yang telah aku sediakan, aku menangis teresak2. DIA masuk ke bilik, lalu ku peluk seeratnya dan memintanya berfikir kembali. Tapi dengan sombongnya DIA menolak tubuhku dan berkata yang DIA tidak akan berganjak dari keputusannya. Aku merayu tapi rayuanku dipandang ringan.
Sekembalinya aku ke rumah orang tuaku di KK, aku peluk anakku seeratnya. Aku cuba untuk tidak menangis di hadapannya. Namun Kakak seolah2 faham keadaan Umie nya, lalu dia cuba hiburkan aku dengan keletahnya yang manja. Kerana tekanan emosi yang maha hebat, aku telah melahirkan anak dalam kandungan 3 minggu lebih awal. Doktor amat risaukan aku kerana tekanan darahku amat rendah dan tidak bertenaga untuk melahirkan. Sempat doktor marahkan aku kerana tidak menjaga makan minum untuk memberikanku tenaga sewaktu melahirkan. Ibubapaku terangkan pada doktor keadaan sebenar aku, lalu doktor memberikan aku bermacam2 kata semangat.
Mungkin ada hikmah di sebalik perceraian dan tekanan emosi yang maha hebat, Allah permudahkan keadaan ku sewaktu bersalin anak kedua. Dengan sakit bersalin selama 4 jam sahaja, anak bongsuku selamat ku lahirkan dengan 2 kali teran.
Maka bermula la hidupku sebagai ibu tunggal. Sepanjang 6 tahun hidup sebagai ibu tunggal, sudah 3 kali DIA ajak aku kahwin semula tapi hati aku telah tertutup untuknya. Aku sudah serik untuk hidup dengannya. Malah pakciknya yang amat disegani di daerah kelahiranku turut menasihatkan aku untuk jangan terimanya lagi.
BIARKAN SAJA DIA GILA TALAK, NANTI KALAU KAU KAHWIN BALIK DENGAN DIA KITA NDAK TAU APA KES PULAK DIA BUAT, tu kata pakciknya. Memang, mati hidup semula pun aku takkan terima dia semula!!!!!!
Dan sekarang khabar yang aku dengar, DIA nak ambik anak2 aku dari aku. WTF?!!! Selama 6 tahun aku hidup dengan anak2 aku, DIA tidak ambil peduli pun. Selama 6 tahun juga DIA tak datang tengok anak2 aku apalagi berikan nafkah sara hidup walau sesen untuk anak2 aku, aku tak kisah janji DIA tak kacau hidup kami. Aku masih boleh sediakan keperluan anak2 aku. Dan sekarang setelah anak2 aku sudah bersekolah, DIA nak ambik pulak? Langkah mayat aku dulu!!!!!
Aku tau DIA marahkan aku sebab tolak lamaran ketiga dia pada 1 Jan'10. DIA pernah ugut aku yang DIA takkan biarkan aku hidup senang kalau tak terima lamaran DIA Buat apa aku nak perbodohkan diriku lagi untuk hidup dengan DIA? Sebab anak2 aku? No thanks!!!! Kami sudah biasa hidup tanpa LELAKI JAHANAM itu. Malah anak2 aku langsung tak pernah tanyakan DIA. Aku sedar suatu masa nanti anak2 aku akan bertanya, tapi aku yakin mereka akan faham dengan keadaan sebenar. Tambahan lagi Kakak masih ingat kejadian aku dipukul oleh LELAKI JAHANAM di hadapan Kakak. Sampai sekarang Kakak masih ingat, dan aku berusaha sedaya upaya untuk delete kejadian itu dari memory Kakak, still tak berjaya.
Aku juga tau salah satu sebab DIA nak ambik anak2 aku sebab dia baru dapat bahagian DIA hasil dari jualan tanah pusaka pakciknya. So what???
Aku takkan biarkan DIA ambik anak2 aku. Katanya anak2 aku lebih sayangkan dia dari aku? Well, aku hanya mampu suruh dia teruskan bermimpi sebab anak2 aku lebih sayangkan aku dari LELAKI JAHANAM ITU!!!!!
Sekarang target aku nak setel benda nie. Kalau boleh aku nak sumbat DIA dalam lokap pulak!! Biar DIA rasakan akibat kacau hidup aku dan anak2 aku!!!
Aku masih ingat perbualan antara aku dengan mak pada malam tue.
Mak: Kenapa kamu bercerai? 3 hari lepas waktu mak balik, kamu ok ja mak tengok.
Aku: Apa mak cakap nie? Siapa yang bercerai?
Mak: Ya Allah nak! Laki kau sudah jatuhkan talak 1.
Aku: Haaahh??? (Lalu aku terduduk) Mak jangan cakap bukan2, kami ndak gaduh sampai mau cerai berai.
Mak: Baru ja laki kau call mak, beritau mak dan bapak kau untuk balik ambik kau di kampung sebab kamu sudah bercerai.
Aku: Mak biar betul? Dia ndak balik rumah 3 hari, macam mana dia mau ceraikan aku? Dia ndak beritau aku langsung.(Menangis tak percaya)
Mak: Dia ndak balik? Dia di mana masa selama nie?
Aku: Itu yang aku risaukan, sebab hari tue dia keluar kejap ja katanya. Tapi sampai sekarang dia ndak balik. Betul ka dia beritau mak yang kami sudah bercerai?
Mak: Betul, benda nie bukan boleh main2. Kau tunggu situ, kami gerak balik kampung da.
Aku: Ndak payah la mak. Aku tunggu dia balik dan setel benda nie bagus2.
Mak: Dia tunggu kami balik, nanti dia pergi rumah katanya.
Aku: Dia di mana?
Mak: Mak tanya dia ndak beritau dia di mana. Katanya dia akan pergi rumah bila kami sudah sampai. Kau tunggu kami ok. Mak sudah suruh mak mertua kau kasi kawan kau sampai kami sampai. Jangan buat bukan2 ok. Ingat Kakak dan anak dalam perut kau tu.
Aku: Ok mak.
Lalu perbualan tamat. Aku menangis sambil ditemani arwah mak mertua aku. Dia Arwah ertanyakan masalah kami sampai jadi macam tue. Sungguh, aku tak tau apa masalah kami. Aku yang tengah menantikan kelahiran anak kedua ku hanya duduk menangis dan menangis mengenangkan nasib aku dan anak2 aku.
Setibanya parents aku di kampung, mak datang dan terus memelukku sambil menangis. Bapak hanya mampu tersenyum pahit sambil menyuruhku banyak2 bersabar. Bapak dan bapak mertuaku berbincang tentang hal perceraian kami. Jangankan aku yang diceraikan, orang tua kedua2 pihak pun langsung tidak percaya hal tersebut.
Tak lama selepas itu, kami terdengar suara orang memberi salam dari luar rumah. Tau lah aku, DIA yang balik. Lalu DIA duduk di sebelah bapak mertuaku. Keempat2 orang tua bertukar menjadi polis dan menyiasat kedudukan sebenar.
"Ya, aku sudah ceraikan dia dengan talak 1". Itu jawapannya bila orang tua bertanya. Alasannya agak remeh, sebab KAKAK DIBAWA KE KK OLEH MAK BAPAK AKU. Bodoh kan?!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kakak adalah cucu sulung kedua2 keluarga dan amat disayangi. Memang Kakak telah dibawa ke KK oleh ibubapaku tetapi hanya seminggu sepanjang cuti sekolah. Sewaktu musim persekolahan, Kakak tetap dengan kami. Hanya musim cuti sekolah sahajalah keluargaku boleh menjaga anakku memandangkan adik2 aku semua bercuti.
Lagipun aku ada meminta kebenaran darinya. Dan DIA sendiri yang memberikan kebenaran asalkan hari terakhir cuti sekolah, Kakak dihantar ke kampung kerana DIA takut tiada orang yang menjaga kakak. Kami setuju, lalu aku call mak untuk beritau yang DIA telah bersetuju dengan permintaan mak.
Tapi tak sangka, itulah modal DIA untuk jatuhkan talak 1 ke atasku. Kami semua tak faham dengan alasan yang diberi kerana DIA sendiri sudah memberi kebenaran. Kalau DIA tak benarkan, aku takkan beritau mak aku untuk ambil Kakak di kampung.
Hakikatnya, itu hanya alasan semata2. Bukan aku, family kedua2 pihak tak tau yang DIA tengah hangat bercinta dengan seorang perempuan yang tinggal di kampung sebelah. Semua orang kampung aku tau, malah mengutuknya tapi DIA buat bodoh ja. Ye la, tengah hangat bercinta la katakan. Malah makcikku pernah memukul budak itu dengan kerusi kerana diorang selalu dating depan rumah makcikku. Namun cinta mereka amat kuat barangkali, mereka langsung tidak serik.
Aku yang ketika itu tengah sarat mengandung anak kedua pernah berjumpa face to face dengan perempuan itu. Budak itu dalam perjalanan balik ke kampung sebelah setelah selesai dating dengan LELAKI JAHANAM. Namun dengan sombongnya perempuan itu berkata "KAU YANG TIDAK PANDAI JAGA LAKI KAU SAMPAI DIA TERPIKAT DENGAN AKU. MARI AKU AJAR CARA BETUL JAGA LAKI". Serius, aku rasa nak bunuh budak itu. Tapi memikirkan aku tengah sarat, aku tak bertindak ganas terhadap budak itu. Anak dalam perut aku lagi penting dari budak bodoh itu.
Berbaik kepada malam perceraian aku. Ketika aku packing barang2 aku serta barang2 baby yang telah aku sediakan, aku menangis teresak2. DIA masuk ke bilik, lalu ku peluk seeratnya dan memintanya berfikir kembali. Tapi dengan sombongnya DIA menolak tubuhku dan berkata yang DIA tidak akan berganjak dari keputusannya. Aku merayu tapi rayuanku dipandang ringan.
Sekembalinya aku ke rumah orang tuaku di KK, aku peluk anakku seeratnya. Aku cuba untuk tidak menangis di hadapannya. Namun Kakak seolah2 faham keadaan Umie nya, lalu dia cuba hiburkan aku dengan keletahnya yang manja. Kerana tekanan emosi yang maha hebat, aku telah melahirkan anak dalam kandungan 3 minggu lebih awal. Doktor amat risaukan aku kerana tekanan darahku amat rendah dan tidak bertenaga untuk melahirkan. Sempat doktor marahkan aku kerana tidak menjaga makan minum untuk memberikanku tenaga sewaktu melahirkan. Ibubapaku terangkan pada doktor keadaan sebenar aku, lalu doktor memberikan aku bermacam2 kata semangat.
Mungkin ada hikmah di sebalik perceraian dan tekanan emosi yang maha hebat, Allah permudahkan keadaan ku sewaktu bersalin anak kedua. Dengan sakit bersalin selama 4 jam sahaja, anak bongsuku selamat ku lahirkan dengan 2 kali teran.
Maka bermula la hidupku sebagai ibu tunggal. Sepanjang 6 tahun hidup sebagai ibu tunggal, sudah 3 kali DIA ajak aku kahwin semula tapi hati aku telah tertutup untuknya. Aku sudah serik untuk hidup dengannya. Malah pakciknya yang amat disegani di daerah kelahiranku turut menasihatkan aku untuk jangan terimanya lagi.
BIARKAN SAJA DIA GILA TALAK, NANTI KALAU KAU KAHWIN BALIK DENGAN DIA KITA NDAK TAU APA KES PULAK DIA BUAT, tu kata pakciknya. Memang, mati hidup semula pun aku takkan terima dia semula!!!!!!
Dan sekarang khabar yang aku dengar, DIA nak ambik anak2 aku dari aku. WTF?!!! Selama 6 tahun aku hidup dengan anak2 aku, DIA tidak ambil peduli pun. Selama 6 tahun juga DIA tak datang tengok anak2 aku apalagi berikan nafkah sara hidup walau sesen untuk anak2 aku, aku tak kisah janji DIA tak kacau hidup kami. Aku masih boleh sediakan keperluan anak2 aku. Dan sekarang setelah anak2 aku sudah bersekolah, DIA nak ambik pulak? Langkah mayat aku dulu!!!!!
Aku tau DIA marahkan aku sebab tolak lamaran ketiga dia pada 1 Jan'10. DIA pernah ugut aku yang DIA takkan biarkan aku hidup senang kalau tak terima lamaran DIA Buat apa aku nak perbodohkan diriku lagi untuk hidup dengan DIA? Sebab anak2 aku? No thanks!!!! Kami sudah biasa hidup tanpa LELAKI JAHANAM itu. Malah anak2 aku langsung tak pernah tanyakan DIA. Aku sedar suatu masa nanti anak2 aku akan bertanya, tapi aku yakin mereka akan faham dengan keadaan sebenar. Tambahan lagi Kakak masih ingat kejadian aku dipukul oleh LELAKI JAHANAM di hadapan Kakak. Sampai sekarang Kakak masih ingat, dan aku berusaha sedaya upaya untuk delete kejadian itu dari memory Kakak, still tak berjaya.
Aku juga tau salah satu sebab DIA nak ambik anak2 aku sebab dia baru dapat bahagian DIA hasil dari jualan tanah pusaka pakciknya. So what???
Aku takkan biarkan DIA ambik anak2 aku. Katanya anak2 aku lebih sayangkan dia dari aku? Well, aku hanya mampu suruh dia teruskan bermimpi sebab anak2 aku lebih sayangkan aku dari LELAKI JAHANAM ITU!!!!!
Sekarang target aku nak setel benda nie. Kalau boleh aku nak sumbat DIA dalam lokap pulak!! Biar DIA rasakan akibat kacau hidup aku dan anak2 aku!!!
KECIK2 TAK MAU MAMPUS, DA BESAR SUSAHKAN ORANG TERMASUK AKU DAN ANAK2 AKU!!!
GO TO HELL!!!!!!!!!!!!!!!!!
GO TO HELL!!!!!!!!!!!!!!!!!
Monday, March 29, 2010
Aku tak nak botak!!!!!
Botak?
Oh tidaaaaakkkkkk
Oh tidaaaaakkkkkk
Rambut gugur?
Oh tidaaaaaakkkkkkk
Oh tidaaaaaakkkkkkk
"Keguguran rambut yang boleh menyebabkan botak juga dikenali sebagai alopesia androgenetik. Walaupun botak lazim di kalangan lelaki, masalah ini juga boleh berlaku kepada wanita. Realitinya, keguguran rambut yang berlaku antara 50 - 100 helai sehari masih dalam kategori normal, namun masalah ini jika tidak diambil berat boleh berlarutan ke tahap serius sehingga menyebabkan rambut semakin menipis dan akhirnya, botak yang berkekalan." - sumber dari SINI
Aku percaya ramai orang mengalami masalah rambut gugur terutama wanita/perempuan/gadis di luar sana. Setiap kali masalah nie datang, risau sangat. Mulalah cari produk rawatan rambut di pasaran untuk menyelesaikan masalah rambut gugur.
Aku turut tidak terlepas dari masalah rambut gugur. Masalah nie aku alami sejak tahun 2009. Tahun sebelumnya, masalah rambut gugur tak lah seteruk sekarang. Bagiku rambut gugur sedikit tidak mengapa. Tapi bila mula gugur dengan banyaknya, aku mula risau. Jangankan nak sikat rambut atau basuh rambut, tengah selak rambut untuk betulkan pun akan terselit 3,4 helai rambut kat celah2 jari, belum kira lagi yang terdampar kat lantai. Tue baru sekali selak, belum 8,9,10 kali selak. Alahai rambut!
Bermacam2 produk syampu yang aku gunakan khas untuk menangani masalah rambut gugur. Tapi hampeh, bukan bertambah baik tapi sebaliknya. Aku rasa nak nangis pun ada hohoho. Terkadang try syampu dan conditioner brand X la, Y la, Z la, XYZ la, rambut bertambah gugur malah datang masalah lain: KELEMUMUR. On noooooooooooooooo............
Sejak Julai'09, aku pakai syampu, treatment, serum and gel rambut dari brand Sassy. Hasilnya rambut aku bertambah sihat dari sebelum nie, cuma tue la, rambut aku MASIH GUGUR DENGAN BANYAK!
Aku makin risau. Ke mana2 aku pergi, akan tertinggal paling kurang sehelai rambut. Cam ner nak buat jenayah kalau secara tak sengaja aku telah tinggalkan bukti? Kerja polis jadi senang bila rambut aku tertinggal kat tempat kejadian. Takkan lah aku nak bagi polis senang setel kes kan? Melalut pulak da hahaha.
Anyway, aku terjah and tanya atok google punca2 masalah rambut gugur nie. Atok google terus pass-kan aku ke The Tole Acupuncture & Herbal Medical Centre Sdn. Bhd. Hasil interview tanpa suara dengan The Tole, penyebab rambut gugur ialah:
Aku nak kekalkan rambut2 aku kerana rambutkan mahkota bagi manusia.
Tengok! Tengok! Sayang nak potong rambut panjang tue, apa lagi kalau rambut gugur sampai botak.
Tidaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Melahirkan anak - last aku beranak 6 tahun lepas daaaa, masa tue rambut aku ok jer
- Penyakit tiroid - alamak, harus jumpa Doc utk double check! Few symptoms suda ada :(
- Demam, jangkitan dan selesema yang serius - antibodi aku kuat hehehe
- Protein yang tidak seimbang dalam pemakanan - seimbang lah!
- Ubat-ubatan - aku jarang telan ubat kecuali Carfegot & MigraHerb utk migrain
- Rawatan kanser - setakat nie aku takder sakit kronik
Salah seorang kawan aku, girl kat Sabah telah pun mengalami kebotakan awal. Kalau tengok kepala dia, kat atas yang tengah tue da mula botak. Aku tak nak macam tue weiiiiii. Aku harus bertindak segera untuk mengelakkan kebotakan.
Aku nak kekalkan rambut2 aku kerana rambutkan mahkota bagi manusia.
Tengok! Tengok! Sayang nak potong rambut panjang tue, apa lagi kalau rambut gugur sampai botak.
Tidaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cop
blur,
dugaan,
info,
jiwa kacau,
mumbling,
negative feeling,
perjalananku
Saturday, March 27, 2010
Bila Aku.......

SEDIH:
:: Jadi pendiam (pause mode talktative)
:: Smoke continuosly (dengan harapan sedih tue akan terbang ke luar bumi)
:: Dengar lagu ntah pape (selongkar lagu dalam lappy & hanfon)
:: Luahkan pada Microsoft Words (takder sape tau password document aku, so it's a very safe place to tell everything)
:: Tidur (tapi susah nak tidur)
:: Menangis (paling payah walaupun menangis itu boleh meredakan kesedihan aku cuma sebentar)
:: Lepak tangga apartment sampai 3,4 pagi (tempat segalanya bermula antara aku dan My Sayang)
:: Makan coklat Cadbury (agar aku happy sket)
:: Buat bodoh (tahap kronik da nie)
:: Layan beer (super duper kronik)
HAPPY:
:: Talktative
:: Ketawa hingga muka bertambah merah (senyum pun da merah, apa lagi kalau ketawa)
:: Mood nak merayau teramatlah tinggi

STRESS:
:: Aku akan buat bermacam2 kerja tanpa berfikir panjang
:: Aku lepak kat rumah member sambil layan....
:: Layan beer sampai hang over
:: Smoke continuosly
:: Melalak
RINDU:
:: Aku akan call orang yang aku rindu (anak2 aku of course)
:: Tatap gambar orang yang aku rindu (anak2 aku)
:: Menangis (bila rindu tak tertahan)
:: Luahkan pada My Sayang (thanks for your understanding)
:: Smoke

SAKIT HATI:
:: Aku akan memaki lebih kerap (kena buang tabiat satu nie)
:: Jadi agresif
:: Jauhi punca aku sakit hati (kalau punca dari rumah nie, aku akan keluar and tak balik rumah semalaman)
:: Mandi & minum banyak air putih (nak redakan suhu dalam badan yang tengah menggelegak)
BORING:
:: Layan internet
:: Main game
:: SMS My Sayang
:: Layan DVD
:: Baca novel
:: Tidur
Mode sekarang:
RINDU
(anak2 aku, My Sayang - semua berada jauh dari aku sekarang)
:: Smoke continuosly (dengan harapan sedih tue akan terbang ke luar bumi)
:: Dengar lagu ntah pape (selongkar lagu dalam lappy & hanfon)
:: Luahkan pada Microsoft Words (takder sape tau password document aku, so it's a very safe place to tell everything)
:: Tidur (tapi susah nak tidur)
:: Menangis (paling payah walaupun menangis itu boleh meredakan kesedihan aku cuma sebentar)
:: Lepak tangga apartment sampai 3,4 pagi (tempat segalanya bermula antara aku dan My Sayang)
:: Makan coklat Cadbury (agar aku happy sket)
:: Buat bodoh (tahap kronik da nie)
:: Layan beer (super duper kronik)
HAPPY:
:: Talktative
:: Ketawa hingga muka bertambah merah (senyum pun da merah, apa lagi kalau ketawa)
:: Mood nak merayau teramatlah tinggi

STRESS:
:: Aku akan buat bermacam2 kerja tanpa berfikir panjang
:: Aku lepak kat rumah member sambil layan....
:: Layan beer sampai hang over
:: Smoke continuosly
:: Melalak
RINDU:
:: Aku akan call orang yang aku rindu (anak2 aku of course)
:: Tatap gambar orang yang aku rindu (anak2 aku)
:: Menangis (bila rindu tak tertahan)
:: Luahkan pada My Sayang (thanks for your understanding)
:: Smoke

SAKIT HATI:
:: Aku akan memaki lebih kerap (kena buang tabiat satu nie)
:: Jadi agresif
:: Jauhi punca aku sakit hati (kalau punca dari rumah nie, aku akan keluar and tak balik rumah semalaman)
:: Mandi & minum banyak air putih (nak redakan suhu dalam badan yang tengah menggelegak)
BORING:
:: Layan internet
:: Main game
:: SMS My Sayang
:: Layan DVD
:: Baca novel
:: Tidur
Mode sekarang:
RINDU
(anak2 aku, My Sayang - semua berada jauh dari aku sekarang)
Cop
alone,
anak2ku,
buah hatiku,
dia,
dugaan,
jiwa kacau,
My Sayang,
negative feeling,
perjalananku,
someone
Friday, March 19, 2010
Nobody Knows
Nobody Knows - Pink
Nobody knows
Nobody knows but me
That I sometimes cry
If I could pretend that I'm asleep
When my tears start to fall
I peek out from behind these walls
I think nobody knows
Nobody knows, no
Nobody likes
Nobody likes to lose their inner voice
The one I used to hear before my life made a choice
But I think nobody knows, no, no
Baby,
Oh the secret's safe with me
There's nowhere else in the world that I could ever be
And baby don't it feel like I'm all alone
Who's gonna be there after the last angel has flown?
And I've lost my way back home
I think nobody knows, no
Nobody knows
Nobody cares
It's win or lose
Not how you play the game
And the road to darkness has a way
Of always knowing my name
But I think nobody knows, no no
Nobody knows, no no no
Tomorrow I'll be there my friend
I'll wake up and start all over again
When everybody is gone
Nobody knows
Nobody knows the rhythm of my heart
Nobody knows
Nobody knows but me
That I sometimes cry
If I could pretend that I'm asleep
When my tears start to fall
I peek out from behind these walls
I think nobody knows
Nobody knows, no
Nobody likes
Nobody likes to lose their inner voice
The one I used to hear before my life made a choice
But I think nobody knows, no, no
Baby,
Oh the secret's safe with me
There's nowhere else in the world that I could ever be
And baby don't it feel like I'm all alone
Who's gonna be there after the last angel has flown?
And I've lost my way back home
I think nobody knows, no
Nobody knows
Nobody cares
It's win or lose
Not how you play the game
And the road to darkness has a way
Of always knowing my name
But I think nobody knows, no no
Nobody knows, no no no
Tomorrow I'll be there my friend
I'll wake up and start all over again
When everybody is gone
Nobody knows
Nobody knows the rhythm of my heart
The way I do when I'm lying in the dark
And the world is asleep
I think nobody knows
Nobody knows
Nobody knows but me..me
I think nobody knows
Nobody knows
Nobody knows but me..me
** sometimes, it's better to keep something that bugging me for myself **
Cop
alone,
jiwa kacau,
music,
negative feeling,
perjalananku
Wednesday, March 3, 2010
Keep Thinking
It's 5.14am
Yet, I still awake. Cannot sleep. While My Sayang already zzzzzzz since 3am, I just lay down next to him, look at him in the dark. Not totally dark actually, got light from outside our window's room. Finally I decided to bring my lappy inside our room and start surfing. Continue read Ninie's blog and play Mafia Wars at FB.
My Sayang wake up when he notice I'm not sleeping yet and ask me why, I just answered that I cannot sleep, He asked again what's bugging me and I said Nothing.
Actually, something serious is bugging me since yesterday. I can't talk bout it to him, afraid he'll worry more than me.
I'll find the best solution ASAP before it's too late.
**thinking again and again**
Cop
bengong,
dugaan,
jiwa kacau,
negative feeling
Monday, March 1, 2010
Forever & One
** lagu tengah berkumandang sekarang **
Forever And One - Helloween
What can I do? Will I be getting through?
Now that I must try to leave it all behind
Did you see, what you have done to me?
So hard to justify, slowly it's passing by
Forever and one, I will miss you
However I kiss you, yet again
Way down in Neverland
So hard, I was tryin'
Tomorrow, I'll still be cryin'
How could you hide your lies, your lies?
Here I am, seein' you once again
My mind so far away
My heart so close to stay
Too proud to fight
I'm walkin' back into night
Will I ever find someone to believe?
Forever and one, I will miss you
However I kiss you, yet again
Way down in Neverland
So hard, I was tryin'
Tomorrow, I'll still be cryin'
How could you hide your lies, your lies?
Forever and one, I will miss you
However I kiss you, yet again
Way down in Neverland
So hard, I was tryin'
Tomorrow, I'll still be cryin'
How could you hide your lies, your lies, your lies?
Aku berkenalan dengan lagu nie melalui My Sayang sewaktu kitorg declare last December. Masa tue kitorang lepak kat girls room (bilik aku & kakaknya) sambil dengar lagu2 dari my lovely lappy, masa tue sume lagu R&B yang jadi kegilaan aku.
Tetiba dia ambik hanfon nya dan connect speaker to his phone. Sebelum My Sayang mainkan lagu tue, dia cakap macam nie:
"Sayang, lagu nie untuk Sayang"
Lalu dia mainkan and siap ikut nyanyi lagi. Aku senyum2 jer masa tue. Bila dengar part lirik HOW COULD U HIDE UR LIES, sentap aku kejap. Aku bertanya dalam hati, bila masa aku sembunyikan lies dari dia?
Aku ajukan soalan tue pada dia, lalu dia menyentuh mukaku dengan lembut and berkata itu sekadar lagu. Banyak lirik meaningfull tapi itu pulak yang aku fikirkan, katanya lagi.
Pagi nie kami dikejutkan dari tidur oleh satu panggilan. Hanfon bertukar tangan, dan dia tidak menjawab panggilan tersebut. Bila ku ajukan soalan kenapa tak jawab, dia lihatkan skrin hanfon padaku. Automatically aku belakangkan My Sayang. Terasa diriku sangat lah kurang ajar kerana aku tidak pernah belakangkannya kecuali setelah minta izin darinya.
Aku sakit hati sangat setelah tahu bekas girlfrend dia yang kejutkan kami dari tidur. Bukan aku nak jeles, tapi My Sayang da beritau aku yang tidak ada sesiapa tahu nombor barunya melainkan aku, familynya, member rapatnya di tempat kerja juga adik angkatnya&^^$#.
Tapi pagi nie satu kebenaran timbul. Ada orang lain lagi yang tau iaitu bekas girlfrend nya. Bila ku tanyakan kenapa tak beritau aku sewaktu kami perang kecik 2 malam lepas, katanya terlupa sebab dia tidak fikirkan langsung perempuan tue sekarang.
Ntah la, aku jadi terus jadi moody and berubah seperti ada orang lain dalam badanku. Aku buatkan sarapan seperti biasa, tapi aku tidak menghantarnya ke pintu dan memeluknya seperti yang selalu aku lakukan setiap kali dia keluar.
Setelah dia keluar, aku terima 5 sms darinya tapi aku tidak balas satu pun. Lalu dia call, bertanyakan kenapa aku senyap kerana sebelum nie walau sakit hati n marah sekalipun, aku tetap balas semua sms nya.
Untuk menjaga hatinya, aku terpaksa tipu mengatakan hanfon d bilik and tak alert kerana buka winamp full volume kat hall. Dia terima jawapanku kerana dia sendiri nampak keadaanku sebelum dia keluar tadi.
Ntah la, cuaca kat luar panas, tapi hubungan kami dingin lately. Aku tak nak macam nie!!!!!!!!!!!!
Aku berkenalan dengan lagu nie melalui My Sayang sewaktu kitorg declare last December. Masa tue kitorang lepak kat girls room (bilik aku & kakaknya) sambil dengar lagu2 dari my lovely lappy, masa tue sume lagu R&B yang jadi kegilaan aku.
Tetiba dia ambik hanfon nya dan connect speaker to his phone. Sebelum My Sayang mainkan lagu tue, dia cakap macam nie:
"Sayang, lagu nie untuk Sayang"
Lalu dia mainkan and siap ikut nyanyi lagi. Aku senyum2 jer masa tue. Bila dengar part lirik HOW COULD U HIDE UR LIES, sentap aku kejap. Aku bertanya dalam hati, bila masa aku sembunyikan lies dari dia?
Aku ajukan soalan tue pada dia, lalu dia menyentuh mukaku dengan lembut and berkata itu sekadar lagu. Banyak lirik meaningfull tapi itu pulak yang aku fikirkan, katanya lagi.
Pagi nie kami dikejutkan dari tidur oleh satu panggilan. Hanfon bertukar tangan, dan dia tidak menjawab panggilan tersebut. Bila ku ajukan soalan kenapa tak jawab, dia lihatkan skrin hanfon padaku. Automatically aku belakangkan My Sayang. Terasa diriku sangat lah kurang ajar kerana aku tidak pernah belakangkannya kecuali setelah minta izin darinya.
Aku sakit hati sangat setelah tahu bekas girlfrend dia yang kejutkan kami dari tidur. Bukan aku nak jeles, tapi My Sayang da beritau aku yang tidak ada sesiapa tahu nombor barunya melainkan aku, familynya, member rapatnya di tempat kerja juga adik angkatnya&^^$#.
Tapi pagi nie satu kebenaran timbul. Ada orang lain lagi yang tau iaitu bekas girlfrend nya. Bila ku tanyakan kenapa tak beritau aku sewaktu kami perang kecik 2 malam lepas, katanya terlupa sebab dia tidak fikirkan langsung perempuan tue sekarang.
Ntah la, aku jadi terus jadi moody and berubah seperti ada orang lain dalam badanku. Aku buatkan sarapan seperti biasa, tapi aku tidak menghantarnya ke pintu dan memeluknya seperti yang selalu aku lakukan setiap kali dia keluar.
Setelah dia keluar, aku terima 5 sms darinya tapi aku tidak balas satu pun. Lalu dia call, bertanyakan kenapa aku senyap kerana sebelum nie walau sakit hati n marah sekalipun, aku tetap balas semua sms nya.
Untuk menjaga hatinya, aku terpaksa tipu mengatakan hanfon d bilik and tak alert kerana buka winamp full volume kat hall. Dia terima jawapanku kerana dia sendiri nampak keadaanku sebelum dia keluar tadi.
Ntah la, cuaca kat luar panas, tapi hubungan kami dingin lately. Aku tak nak macam nie!!!!!!!!!!!!
Cop
buah hatiku,
dia,
dugaan,
jiwa kacau,
love,
music,
My Sayang,
negative feeling,
someone
Saturday, February 27, 2010
Jiwa Kacau
Jiwa kacau sejak pagi tadi..
Kepala sakit sangat..
Sekarang kepala tambah sakit bila ada event kat pool downstairs.
Da la bukak lagu Hindustan kuat sangat, guests pulak huhahuha sampai tak ingat dunia.
Budak2 berenang2 sambil jerit2, walaupun aku tinggal kat atas sekali iaitu level 12, aku boleh dengar dengan jelas sekali.
Rasa nak jer aku jerit HOI, BOLEH TAK DIAM SIKIT?
Kepala sakit sangat..
Sekarang kepala tambah sakit bila ada event kat pool downstairs.
Da la bukak lagu Hindustan kuat sangat, guests pulak huhahuha sampai tak ingat dunia.
Budak2 berenang2 sambil jerit2, walaupun aku tinggal kat atas sekali iaitu level 12, aku boleh dengar dengan jelas sekali.
Rasa nak jer aku jerit HOI, BOLEH TAK DIAM SIKIT?
Tension
Tet.. tet.. tet.. tet
Aku capai henfon dan check sape yang mengganggu ketenangan ku di kala itu.
" Sayang, ni nombor top up. xxxxxxxxxxxxxxxx", mesej dari My Sayang. But dari nombor Maxis dia.
Tau la aku gaji dia da masuk and dia terus bayar bill Maxisnya.
Aku tension masa tue. Bukan sebab dia tak on DG, tapi aku tension sebab kalau dia da on Maxis sure dia akan keep contact adik angkatnya di Sabah. Bukan aku nak jeles, tapi aku tak suka dia asyik call and mesej adik angkatnya tue.
Kenapa?
Sebab aku selalu sangat terbaca mesej yang ntah pape dari adik angkat dia.
" Bang, #%&* rindu abang"
" Kenapa lama tak call/sms?"
"Bang, tolong topupkan. $%^$ da takder credit"
Aku tak kisah kalau My Sayang beritau aku awal2 dia selalu contact adik angkatnya. Tapi nie aku yang dapat tau sendiri. Aku paling hangin kalau benda tue aku tau sendiri. Pulak tue mesej ntah pape. Aku selalu tarik muka bila terbaca mesej antara My Sayang and adik angkatnya. My Sayang pulak terangkan yang dia and adik angkatnya takder pape. Whatever!!!
Tak adil sebab dia asyik contact adik angkatnya kalau da on Maxis sedangkan aku asyik sms ngan sorang mber aku.
Hello!!!
Aku da beritau dia awal2 lama sebelum aku and budak tue start keluar. Sape pun member2 aku, aku akan beritau My Sayang, aku beritau sebab respek kat dia.
Mula2 memang My Sayang jeles sebab dia tengok aku happy kalau keluar ngan mber aku, tapi kami da discuss benda nie beberapa malam lepas and My Sayang faham aku kawan baik ngan budak laki tue.
Ikutkan hati, semalam lepas mber aku jumpa girlfrend dia kat Shah Alam, dia datang ambil aku kat rumah. Tapi memandangkan hanya aku and My Sayang jer kat rumah, aku cancel date. Tup tup, kakak dia yang sorang tidur kat rumah pulak. Hampehhh.. pukul 2am aku text dia, tapi dia tak reply sebab da tidur.
Aku da pesan kat My Sayang, kalau ada perempuan lain, beritau aku awal2, jangan sampai benda tue aku tau sendiri dan itu hanya akan membuatkan hangin satu badan. My Sayang selalu cakap, dia takder orang lain selain aku. Aku tak la percaya sangat sebab aku da pernah kena tipu oleh seseorang bila trust 100% dulu and akibatnya aku recover selepas 3 tahun. After recover, aku start permainkan lelaki. Tapi bila jumpa dia, aku taubat tak nak ulang record lama.
Sekarang nie jiwa aku kacau sket. Lagu2 pun semua yang ku kategorikan dalam JIWA KACAU. Malam nie nak bantai minum la.

Aku capai henfon dan check sape yang mengganggu ketenangan ku di kala itu.
" Sayang, ni nombor top up. xxxxxxxxxxxxxxxx", mesej dari My Sayang. But dari nombor Maxis dia.
Tau la aku gaji dia da masuk and dia terus bayar bill Maxisnya.
Aku tension masa tue. Bukan sebab dia tak on DG, tapi aku tension sebab kalau dia da on Maxis sure dia akan keep contact adik angkatnya di Sabah. Bukan aku nak jeles, tapi aku tak suka dia asyik call and mesej adik angkatnya tue.
Kenapa?
Sebab aku selalu sangat terbaca mesej yang ntah pape dari adik angkat dia.
" Bang, #%&* rindu abang"
" Kenapa lama tak call/sms?"
"Bang, tolong topupkan. $%^$ da takder credit"
Aku tak kisah kalau My Sayang beritau aku awal2 dia selalu contact adik angkatnya. Tapi nie aku yang dapat tau sendiri. Aku paling hangin kalau benda tue aku tau sendiri. Pulak tue mesej ntah pape. Aku selalu tarik muka bila terbaca mesej antara My Sayang and adik angkatnya. My Sayang pulak terangkan yang dia and adik angkatnya takder pape. Whatever!!!
Tak adil sebab dia asyik contact adik angkatnya kalau da on Maxis sedangkan aku asyik sms ngan sorang mber aku.
Hello!!!
Aku da beritau dia awal2 lama sebelum aku and budak tue start keluar. Sape pun member2 aku, aku akan beritau My Sayang, aku beritau sebab respek kat dia.
Mula2 memang My Sayang jeles sebab dia tengok aku happy kalau keluar ngan mber aku, tapi kami da discuss benda nie beberapa malam lepas and My Sayang faham aku kawan baik ngan budak laki tue.
Ikutkan hati, semalam lepas mber aku jumpa girlfrend dia kat Shah Alam, dia datang ambil aku kat rumah. Tapi memandangkan hanya aku and My Sayang jer kat rumah, aku cancel date. Tup tup, kakak dia yang sorang tidur kat rumah pulak. Hampehhh.. pukul 2am aku text dia, tapi dia tak reply sebab da tidur.
Aku da pesan kat My Sayang, kalau ada perempuan lain, beritau aku awal2, jangan sampai benda tue aku tau sendiri dan itu hanya akan membuatkan hangin satu badan. My Sayang selalu cakap, dia takder orang lain selain aku. Aku tak la percaya sangat sebab aku da pernah kena tipu oleh seseorang bila trust 100% dulu and akibatnya aku recover selepas 3 tahun. After recover, aku start permainkan lelaki. Tapi bila jumpa dia, aku taubat tak nak ulang record lama.
Sekarang nie jiwa aku kacau sket. Lagu2 pun semua yang ku kategorikan dalam JIWA KACAU. Malam nie nak bantai minum la.

Cop
bengong,
buah hatiku,
dia,
dugaan,
jiwa kacau,
love,
negative feeling,
someone
Subscribe to:
Posts (Atom)

