Showing posts with label negative feeling. Show all posts
Showing posts with label negative feeling. Show all posts

Wednesday, March 30, 2011

Kenapa...............


Perlukah kita percaya pada insan yang pernah berbohong pada kita?
Sedangkan kita sayangkan dia sepenuh hati.
Pernah curang dan insaf katanya lalu kembali kepada kita.
Bila kita berada dekat dengan orang yang pernah menjadi punca keretakan hubungan dulu, kita akan menjadi lebih berhati2.
Sentiasa SMS si dia, lalu dikata kita mengongkong.
Call si dia and bertanya kenapa tak call, lalu dikata SMS berterusan takkan nak call lagi?
SMS berlambak pada malam sebelumnya namun report Pending, alasan batt kong.
Namun keesokan paginya, bukan SMS2 anda yang di reply terlebih dahulu, sebaliknya call orang lain dan reply SMS orang lain dahulu.
SMS anda? Terbiar tidak berjawab.
Apa perasaan anda?

Kenapa ketika mereka berbuat salah dan memohon maaf, ayat SEDANGKAN NABI AMPUNKAN UMAT, APATAH LAGI KITA MANUSIA BIASA seringkali keluar dari mulut si pesalah?
Kenapa ayat EVERYBODY DESERVES A SECOND CHANCE seringkali dilontarkan dari mulut yang pernah berdusta?
Kenapa AKU JANJI TAKKAN ULANG LAGI KEJADIAN LAMA dilafazkan?
Kenapa AKU MASIH SAYANGKAN KAMU menjadi peluru utama untuk mencairkan kekerasan hati yang pernah terluka dengan perbuatannya?

Dan kenapa, tika kita sudah:
  • Memaafkan mereka
  • Memberikan peluang kedua pada mereka dan mulakan hidup yang lebih baik dari sebelumnya
  • Percaya pada janji yang mereka takkan mengulangi kesilapan sama
  • Tetap menyayangi mereka sungguhpun hati terluka dengan perbuatan mereka
NAMUN MEREKA TIDAK CUKUP BERHATI2 UNTUK MENJAGA HATI KITA YANG PERNAH TERLUKA OLEH MEREKA DAHULU?????



Sunday, February 13, 2011

Emosi Comot

Salam

Aku tak tau kenapa lately aku sangat2 sensitif.
Ada jer benda yang tak betul, aku akan cepat naik darah.
Bukan je My Sayang jadi mangsa, malah budak2 training kat opis aku terasa tempias, lebih2 lagi time practice presentation dengan aku, kalau salah sket je info aku akan ngamuk.
Maka gelabah la budak2 tue.
Aku pulak akan kejap2 keluar ke tangga untuk smoke.
Boss2 aku turut kena tempias.
Tanya pasal report itu ini la, aku hamuk juga.
Bukan hamuk sebarang, tapi da bentang apa semua masih nak tanya lagi.
Tue belum OM aku lagi yang tak pandai paham bahasa.
Siap my SMM tegur aku, sbb yang aku hamun itu CEO company aku.
Haruuuuuuuuuuu.
Alamatnya, satu company tanggung padah bila CEO tak approve gaji kitorang lagi.
Huhuhuhuu

Rasanya aku masih terasa dengan seseorang.
Sudah beberapa hari benda itu terjadi, aku try to buat cool tapi kejap je.
Lepas tue senyap la aku balik, berkurung la aku balik, murung la aku balik.

Aku da lama buang tabiat pendam sesuatu lama2, tapi perkara yang terjadi baru2 ini sangat membuatkan aku bengang.
Maka keluar la perangai lama aku.
Aku benci bila perangai lama aku keluar.

Saturday, November 6, 2010

22nd Dec'09 - 06th Nov'10

Yeah, it's over now between me and My Sayang..
I give toooooo much comitment on my job till I don't have time for him..
And one of his old fren, took his heart from me.

I'm sorry sayang..
This is all my fault..
Too much focus on my job, till can't spend time with you..
And now, another girl take my place in ur heart even that girl is in Sabah, and i'm in KL, which u can always see me even I always busy with my work..
I work so hard for my kids, my family, myself and urself also..
But this is what I get?
I don't blame u Sayang, it's all my fault.

U know that I love u sooo much..
I never forget u even I busy with my work, spend most of my time in my office..
I thought u understand my job, which u always understand me every now and then..
But y this time, u don't understand me?
As marketing staff, and assistant to my manager, I have so many workloads on my shoulder..
My working hours is not fixed like urs sayang..
But still every week I spend at least 1 night at your house, and u spend 1 night at our house during ur day off..

I asked u to decide either u want to keep both of us or u want to leave me for her..
Whatever ur decision, i will accept and respect..
U know my style, as long we didn't settle down as hubby and wife, i'll let u have another girl..
And when this thing happen, if u want both of us, I will ok even it's hurt me..
And now u took the 2nd choice..
Even it's hurt me more, I have to accept.
But u know that I will always wait for u, coz u the only guy that can accept me with my kids..

I LET U GO NOW SAYANG, IF U ARE BORN FOR ME, U WILL COME BACK TO ME. IF U NEVER COME BACK TO ME, THAN I SHOULD CARRY ON MY LIFE..

I will always pray that u'll come back to me..
Now I have to make myself busiest with my work to reduce this hurt feeling in my heart..
Will work hard 100x more than now to make me happy back..

Wish u all the best My Sayang..
U know that I will always with u even no more place for me in ur heart..

I love u soooo much sayang, as much as I love both of my kids :)

Monday, August 30, 2010

Keputusan Muktamad!!!

Semalam aku meninjau rumah yang bakal ku duduki.
Walaupun kecil, tetapi ada 3 bilik dan 2 toilet; standard la kan.
Dapur juga kecil.
Tapi yang best, ada balkoni.
Rumah tue berada di tingkat 18.
Nombot lot memang nice number!!

Harini aku akan sign document.
Tengok la bila aku akan pindah masuk.
Rumah totally empty, tapi aku akan paw boss aku untuk basic things.
Budaya paw bos memang kuat di opis aku, janji hit target every month hahahaha.
Bos2 pun tak lokek, janji staff tiap2 bulan hit target.
Tue belum lagi dinner and open table and small gift.

Aku da decide, aku akan keluar dari rumah yang aku duduki sekarang.
Sekarang nie aku tinggal bersama salah seorang kawan baikku, adiknya yang juga My Sayang, boifrennya serta kakaknya yang kerek.
Aku da penat kat rumah tue.
Kebetulan lagi aku dengan My Sayang dingin sejak beberapa bulan lepas.
So aku decide biarlah aku keluar, sure kakaknya yang kerek tue puas hati sebab kakaknya benci aku!
Aku juga hendak memberi ruang pada My Sayang, biarlah jarang berjumpa asalkan hubungan tak dingin.
Aku belum bersedia untuk memberitahu lokasi baru aku pada mereka.
Sungguhpun begitu, aku amat berterima kasih pada My Sayang dan kawan baikku kerana sudi menerima aku di rumah tersebut untuk beberapa bulan.
Amat payah untuk aku buat keputusan berpindah dari rumah sekarang, namun aku terpaksa!
Aku sedih bila aku rahsiakan plan aku daripada My Sayang, tapi aku terpaksa!
Biarlah aku tinggal sendiri walaupun KL masih tak familiar lagi pada aku.

Buat masa nie, hanya boss aku, 2nd boss dan bakal isteri 2nd boss yang tau aku akan tinggal kat mana.
Sebab rumah tersebut milik 2nd boss and bakal isterinya.
Boss aku arrange rumah tersebut untuk aku.
2nd boss lagi suka aku yang duduk sana sebab senang dia cari aku kalau aku letupkan rumah tue ka, pecahkan dinding ka, apa2 la yang tak baik.
Tapi yang pasti, aku akan tinggal sendiri.

Aku akan siapkan rumah tue sebelum cuti sekolah semester pertama tahun depan.
Sebab aku berhajat untuk mengajak anak2 aku tinggal bersama sepanjang musin cuti tersebut.
Aku juga akan mengajak mak aku sekali, untuk menjaga mereka sepanjang aku bekerja.
Bukan untuk menjaga sahaja, tapi aku nak mak rehat di KL.

Aku berjauh hati dengan adik2 aku sekarang.
Kemungkinan besar aku tak akan balik raya nie.
Biarlah aku berada di KL, aku belum bersedia untuk menemui adik2 yang membuatkan aku berjauh hati.
Aku juga sedang melatih hati aku untuk menjadi kering, sekaligus telah memotong bekalan air ke mata dengan tindakan serta merta.
Aku sudah letih makan hati dengan semua orang.
Aku sudah letih menjaga hati mereka namun hati aku dipijak2 hingga lumat.
Daripada aku terus makan hati berulam jantung, lebih baik aku kebalkan hati dari sebarang perasaan.

Keputusa sudah ku buat!
Dan ia muktamad!!!

Friday, August 20, 2010

Ceritaku hari ini

6.55pm

Family aku, juga anak sulung aku tentu sedang menghadap juadah berbuka puasa ketika ini. Maklum jer la, Sabah awal sejam kalau melibatkan berbuka puasa. Aku kena tunggu lagi 30min.

Still lepak kat ofis, tak plan lagi nak buka ngan apa nanti. Ala, turun kat mamak bawah jer la huhuhuhu. Harini macam hari2 aku yang biasa, busy dengan interviews and appointments. Tue belum masuk paperwork lagi. Aih, esok jer la buat paperwork. Sabtu lepak ofis, ok jer. Dari aku duk umah tidur, better aku lepak ofis siapkan paperwork aku sekali layan internet heheeh. Ada jugak faedah kan hahaha.

Harini aku kena tegas ngan budak baru. Big boss n boss suruh aku tengok2 kan budak baru nie and ajar mana yang patut. Harini aku marah lite2 kat dia sebab lambat datang. Pas tue aku suruh dia follow up applicants, nak double confirm pasal appointment yang da set. Boleh pulak dia asyik chat ngan awek dia? Semalam bos da hint lite2 kat dia time keja jangan chat kalau bukan pasal business. Aku tengok dia still buat harini, so aku sound direct. Muka dia da berubah, tapi kalau keje, keje la kan. Awek nanti pas keje jumpa juga, so nanti baru story mory. Plus Saturday & Sunday office close, so boleh dating puas2. Tak paham aku budak2 zaman sekarang. Eh, budak lagi ker? Aku tua beberapa bulan jer dari dia huhuhu.

Colleague aku pulak keep saying sorry sebab lewat datang arini. Almost 11am baru sampai ofis. Sampai top management da cop muka dia yang asyik lewat. Time dia masuk, aku da sejam buat appointment ngan applicant aku. Sebagai penyelesaian untuk prob dia yang tak alert ngan alarm clock, start next Monday aku akan bagi wake up call every morning. Benda nie akan berterusan sampailah dia da biasa bangun pagi without any help. Aku faham dia kena study time malam sebab dia masih study lagi, pulak tue awek yang study kat Australia always ajak dia chatting. Tapi kalau during weekdays, jangan la chat sampai lewat malam. Haa, yang nie budak lagi sebab dia baru 22 tahun hehehe. Ye ker? Kalau zaman mak bapak kita, da boleh jadi bapak budak nie kan hahahaa.

Aku down sket harini, well bukan harini jer sebenarnya. Minggu nie aku panggil DOWN WEEK. Adehhhh. Nie pun tinggal aku and 2nd boss kat ofis, dia tengah tunggu tunang dia datang ambik kat ofis. Aku? Balik naik bus harinie, boss aku da balik. Pukul 10pm nanti dia ambik aku kat umah and lepak. Huh, aku da la malas nak naik2 bus kalau balik. Tapi tak per la, harinie jer hehehe.

Ok la, nak turun bawah and lepak mamak untuk berbuka puasa. Pas tue gerak balik umah. Nak get ready lagi, boss jemput pukul 10pm nanti. Agak2 sempat tak? Hmm, time management petang nie hancussssssssssssss

SELAMAT BERBUKA PUASA!!!

Friday, April 2, 2010

So what kalau aku penagih??????


Eh, budak tue penagih??

Jgn kawan ngan budak nie, dia penagih!!

Syyuhhh (macam halau anjing), pergi jauh2, kau nie sampah masyarakat!!!

Kesian mak bapak budak nie, penat2 jaga sejak kecil, da besar panjang bukan nak berbudi pada orangtua, menyusahkan adalah!!!

Apa nak jadi ngan budak2 sekarang, asyik benda haram tue juga yang dilayan!!




YA, AKU PENAGIH TAPI KATA2 DI ATAS AMATLAH TIDAK SESUAI DITUJUKAN PADA AKU. MEMANG AKU PENAGIH TAPI AKU BUKAN PENAGIH SYABU a.k.a ICE, DAUN KERING a.k.a GANJA/DAMU, KOKAINE a.k.a K, UBAT BATUK DAN YANG SEWAKTU DENGANNYA.

BENDA YANG BUAT AKU JADI PENAGIH NIE, TAK SALAH DI SISI UNDANG2 TAU!!!!!

SEBAB BENDA TUE ADALAH

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.



peneman paling setia



2nd benda paling perlu time aku sedih



fav aku (pujuklah aku guna coklat, kompom kejap je aku melting hahaha)



paling best layan time noon ataupun midnite


Aku dapat SMS dari member semalam bertanyakan tentang kebenaran khabar angin yang mengatakan aku PENAGIH!! Sial!! Sape yang fitnah aku??? Teruskan menfitnah aku sebab korang dapat dosa kering, aku free2 dapat pahala tue.. hahaha


p/s: salahker kalau aku penagih benda2 dl pic kat atas tue??? tak salah kan kan kan


Thursday, April 1, 2010

Betul Boss, ini bukan April Fool punya joke!!!

1st April a.k.a April Fool!

Semua orang tau yang 1st April adalah hari untuk mengenakan orang lain (budak2 pun tau, apalagi kalau dewasa). Kenakanlah orang lain tapi kena berpada2. Jangan sebab gurauan ntah apa2, hubungan dengan orang yang dikenakan terus putus. Aku pasti April Fool yang palig best adalah time sekolah. Kali ni aku tak nak story pasal kisah GOTCHA aku waktu 5 hari dalam seminggu kena pakai baju kurung putih and kain biru muda. Tapi pasal story last year.

Waktu tue aku kerja kat salah sebuah travel agent di Negeri Bawah Bayu. Kira rezeki anak2 aku, tamat ja LI aku terus ditawarkan bekerja kat HQ company tue. Mula2 aku ditawarkan kerja sebagai Tour Guide tak-berlesen-yang-kalau-MOCAT-tau-akan-dikenakan-kompaun-pada- company-aku. Tapi seminggu ja la sebagai TG haram kerana selepas tue aku dapat promotion sebagai Operations Staff. Start ja dapat promotion, aku kena lepak ofis hari2 and jawab semua enquiry thru fax, email and fon. Tue belum entertain walk-in customer.

Al-kisahnya, aku teruk sepanjang kerja di sana dengan basic RM 600 and komisen RM 200. Murah! Kira ok la kalau kerja 8am - 5pm. Nie tak, semenjak aku kena pegang salah satu hotline number, nah! Aku umpama kerja 24/7. Sebab time aku kat rumah dengan family aku pun, aku dapat call dari boss, supplier, partner and customer. Ke mana2 aku pergi, diary and pen kena ada.

Paling aku bengang time aku tidur pun dapat call dari diorang. Aku tidur dalam pukul 12 tiap2 malam lepas layan anak2 and Astro. Bila dapat call dari customer nak pakej itu ini KEESOKAN HARI, aku mula la ambik calculator, diary dan pen. Lepas da kira2, aku akan call customer balik bagi verbally quotation. Bestnya kalau customer setuju harga tue, kalau dia nak diskaun, aku kena kira direct terus, suru diorang hold the line. Bila semua da setel, aku akan suruh standby sekian-sekian jam di lobi hotel.

Haa, ada income baru masuk, hati ada manyak sinang juga. Tak lah menjawab dekat bos kenapa sales kurang. Da deal, aku kena re-arrange tour plak sebab ada last minute booking. Lepas tue satu hal pulak aku kena call guide dan driver untuk inform new customer yang harus kena pick up. Kan da tengah malam, diorang tidur awal sebab penat ke sana-sini bawak customer pada siang hari. Tidur plak tidur mampus atau set SILENT mode kat hanfon masing2. Pernah aku try call sampai 2 jam hanya untuk dapatkan guide and driver di line. Bengang ke tak???

Aku tidur dengan bisnes! Means hotline fon tue aku letak tepi bantal, private number aku letak atas meja sekali dengan diary, calculator, pen juga lappy aku. Kenapa aku buat cam tue? Sebab aku pernah kena sound oleh bos and customer yang aku tak jawab call tengah malam. Gila apa? Orang tengah tidur tau!!! Mana tak, dalam brochure company ada 3 nombor hotline. General market call nombor hotline aku, China/Chinese market call boss Cina aku, Japanese market call Director company. Haa, hampir semua call nombor aku la. Mau tak bengang and terganggu time tidur aku???

Tue belum lagi aku kena stayback sampai 9,10pm tiap malam untuk setelkan quotation yang menggunung. Aku ada assistant tapi dia buat enquiry kecik jer. Da siap quotation, aku kena double check before inform customer supaya tak silap harga. Beberapa bulan aku kerja macam tue, gaji maintain, tak naik2.

Staff lain merungut sebab kerja teruk tapi gaji ciput. Travel agent lain best tau, kalau diorang buat sales dapat 5% commision. Company kami? HARAM!!! So staff tak puas hati, semua datang mengadu kat aku and minta aku bawa pergi meeting tentang hal tue. So aku pun set meeting ngan boss2. Bila aku ajukan hal nie, boss banyak songeh la pulak. Siap salahkan staff aku adalah. Adoiiii, aku yang handle staff, aku tau lah movement diorang. Muka diorang tak nampak kat ofis seharian, adalah task yang aku bagi diorang tue. Boss tau apa? Tunjuk muka 30min-sejam, pastue blah!!

Aku panggil pulak semua staff. Terkadang kami meeting time 8/9 malam lepas guide and driver habis tour. Aku, assistant aku and accountant aku stayback la. Time tunggu staff lain, kami bukan duduk main game, sembang2 bagai tapi kami siapkan kerja yang berlambak. Tak siap, bos marah pulak. Overtime kami tak dibayar tau!!

Penghujung Mar'09, staff nak mogok! Aku dengan boss2 bertengkar time meeting. Pas meeting aku ambik time-off. Aku blah dari ofis and heading to Tanjung Aru Beach, nak redakan perasaan aku. Staff pulak tanya itu ini. Bos call and banyak songeh. Partner and supplier call pasal business. Customer call tanya quotation. Adoiiii, rasa cam nak suruh diorang bagi aku break kejap dari fikir pasal kerja.

Masalah aku dengan boss makin teruk. Diorang hentam aku baeeekkkk punya! Lambat datang ofis, aku kena marah! Lambat pick up call, kena hentam lagi! Tiada sales, pun kena hentam! Mana aku nak cari sales kalau low season masa tue?? Bangang punya boss!!! Aku ambik cuti 2 hari. Tue pun boss bising! Sebelum tue mana pernah aku ambik cuti kecuali attend event kat tadika Kakak (masa tue Kakak baru belajar di Tadika, Mus pulak belum sekolah) . Ahad pun aku kerja tau! Kalau ada staff cover counter, aku kerja half day. Kalau staff semua ada tour, aku stayback sampai pukul 5,6pm.

1st April'09, aku masuk keja balik. Boss da tunjuk muka masam! Aku? Lagi masam. Staff lain takut ajak aku sembang, so aku yang start dulu. Tue pun diorang gurau berpada2. Tepat pukul 10am, aku jumpa boss. Aku tender notis sebulan tanpa gaji and surat resign. Bos hairan pandang aku.

"Aik, takkan dengan kami pun kau mau joke April Fool?" kata Director. Boss Cina aku senyum2.

"Betul boss, ini bukan April Fool punya joke!" jawabku.

Haaa, tue dia! Bos terkejut. Baca balik notis and resignation letter aku. Muka da berubah kelat!

Aku pack barang aku, salam2 kat staff aku n gtau diorang yang aku akan keep in-touch ngan diorang juga. Pas tue aku blah. Aku lepak kat ofis member aku sambil sembang2. 2 jam kemudian, aku dapat sms dari assistant aku minta contoh notis and resignation letter. Aku hairan! Katanya, boss da rombak balik. Semua jadi tunggang langgang. Driver and guide aku pun nak resign! Hah, ambik kau!

Sejak aku resign and hantar balik hotline number, aku lega sikit. Tapi customer, supplier, partner call private number aku. Aku suruh diorng call number ofis. Kawan2 aku call tanya kenapa management company teruk. Lain diminta, lain yang diberi. Aku hanya mampu jawab, tanya director company sendiri. Ye lah, aku da takder kaitan ngan company tue.


Tuesday, March 30, 2010

GO TO HELL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

WARNING: ENTRI PENUH EMOSI BERSERTA KEINGINAN UNTUK MEMBUNUH SESEORANG BEGITU TINGGI

Salam Selasa

Hari dan masa yang sama pada minggu lepas, mak aku call dan sampaikan sesuatu yang membuatkan aku tersentak sekejap. Aku terduduk bila mendapat perkhabaran itu. Sungguh tak ku duga yang ini akan terjadi. Namun tak lama selepas itu, keinginan untuk membunuh LELAKI JAHANAM itu begitu tinggi sekali!!! Aku akan pertahankan anak2 aku dari DIA.

Siapa LELAKI JAHANAM itu? Dia adalah bekas suamiku yang telah menjatuhkan talak 1 kepadaku 6 tahun lepas. Bodoh dan penakut sungguh LELAKI JAHANAM itu kerana tak sanggup beritahu aku sendiri pada masa tue. Dia call parents aku yang tengah berkerja di KK untuk pulang ke kampung dan ambil aku semula kerana dia telah menjatuhkan talak 1 padaku. Ibubapaku terkejut lalu call arwah mak mertuaku untuk bertanyakan hal tersebut. Lantas arwah datang ke rumah kami yang mana terletak bersebelahan sahaja. Aku hairan bila arwah serahkan telefon kepadaku sambil menangis. Pada masa tue, jantung aku berdebar2 risaukan LELAKI JAHANAM itu kerana dia tak balik rumah 3 hari straight.

Aku masih ingat perbualan antara aku dengan mak pada malam tue.

Mak: Kenapa kamu bercerai? 3 hari lepas waktu mak balik, kamu ok ja mak tengok.
Aku: Apa mak cakap nie? Siapa yang bercerai?
Mak: Ya Allah nak! Laki kau sudah jatuhkan talak 1.
Aku: Haaahh??? (Lalu aku terduduk) Mak jangan cakap bukan2, kami ndak gaduh sampai mau cerai berai.
Mak: Baru ja laki kau call mak, beritau mak dan bapak kau untuk balik ambik kau di kampung sebab kamu sudah bercerai.
Aku: Mak biar betul? Dia ndak balik rumah 3 hari, macam mana dia mau ceraikan aku? Dia ndak beritau aku langsung.(Menangis tak percaya)
Mak: Dia ndak balik? Dia di mana masa selama nie?
Aku: Itu yang aku risaukan, sebab hari tue dia keluar kejap ja katanya. Tapi sampai sekarang dia ndak balik. Betul ka dia beritau mak yang kami sudah bercerai?
Mak: Betul, benda nie bukan boleh main2. Kau tunggu situ, kami gerak balik kampung da.
Aku: Ndak payah la mak. Aku tunggu dia balik dan setel benda nie bagus2.
Mak: Dia tunggu kami balik, nanti dia pergi rumah katanya.
Aku: Dia di mana?
Mak: Mak tanya dia ndak beritau dia di mana. Katanya dia akan pergi rumah bila kami sudah sampai. Kau tunggu kami ok. Mak sudah suruh mak mertua kau kasi kawan kau sampai kami sampai. Jangan buat bukan2 ok. Ingat Kakak dan anak dalam perut kau tu.
Aku: Ok mak.

Lalu perbualan tamat. Aku menangis sambil ditemani arwah mak mertua aku. Dia Arwah ertanyakan masalah kami sampai jadi macam tue. Sungguh, aku tak tau apa masalah kami. Aku yang tengah menantikan kelahiran anak kedua ku hanya duduk menangis dan menangis mengenangkan nasib aku dan anak2 aku.

Setibanya parents aku di kampung, mak datang dan terus memelukku sambil menangis. Bapak hanya mampu tersenyum pahit sambil menyuruhku banyak2 bersabar. Bapak dan bapak mertuaku berbincang tentang hal perceraian kami. Jangankan aku yang diceraikan, orang tua kedua2 pihak pun langsung tidak percaya hal tersebut.

Tak lama selepas itu, kami terdengar suara orang memberi salam dari luar rumah. Tau lah aku, DIA yang balik. Lalu DIA duduk di sebelah bapak mertuaku. Keempat2 orang tua bertukar menjadi polis dan menyiasat kedudukan sebenar.

"Ya, aku sudah ceraikan dia dengan talak 1". Itu jawapannya bila orang tua bertanya. Alasannya agak remeh, sebab KAKAK DIBAWA KE KK OLEH MAK BAPAK AKU. Bodoh kan?!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kakak adalah cucu sulung kedua2 keluarga dan amat disayangi. Memang Kakak telah dibawa ke KK oleh ibubapaku tetapi hanya seminggu sepanjang cuti sekolah. Sewaktu musim persekolahan, Kakak tetap dengan kami. Hanya musim cuti sekolah sahajalah keluargaku boleh menjaga anakku memandangkan adik2 aku semua bercuti.

Lagipun aku ada meminta kebenaran darinya. Dan DIA sendiri yang memberikan kebenaran asalkan hari terakhir cuti sekolah, Kakak dihantar ke kampung kerana DIA takut tiada orang yang menjaga kakak. Kami setuju, lalu aku call mak untuk beritau yang DIA telah bersetuju dengan permintaan mak.

Tapi tak sangka, itulah modal DIA untuk jatuhkan talak 1 ke atasku. Kami semua tak faham dengan alasan yang diberi kerana DIA sendiri sudah memberi kebenaran. Kalau DIA tak benarkan, aku takkan beritau mak aku untuk ambil Kakak di kampung.

Hakikatnya, itu hanya alasan semata2. Bukan aku, family kedua2 pihak tak tau yang DIA tengah hangat bercinta dengan seorang perempuan yang tinggal di kampung sebelah. Semua orang kampung aku tau, malah mengutuknya tapi DIA buat bodoh ja. Ye la, tengah hangat bercinta la katakan. Malah makcikku pernah memukul budak itu dengan kerusi kerana diorang selalu dating depan rumah makcikku. Namun cinta mereka amat kuat barangkali, mereka langsung tidak serik.

Aku yang ketika itu tengah sarat mengandung anak kedua pernah berjumpa face to face dengan perempuan itu. Budak itu dalam perjalanan balik ke kampung sebelah setelah selesai dating dengan LELAKI JAHANAM. Namun dengan sombongnya perempuan itu berkata "KAU YANG TIDAK PANDAI JAGA LAKI KAU SAMPAI DIA TERPIKAT DENGAN AKU. MARI AKU AJAR CARA BETUL JAGA LAKI". Serius, aku rasa nak bunuh budak itu. Tapi memikirkan aku tengah sarat, aku tak bertindak ganas terhadap budak itu. Anak dalam perut aku lagi penting dari budak bodoh itu.

Berbaik kepada malam perceraian aku. Ketika aku packing barang2 aku serta barang2 baby yang telah aku sediakan, aku menangis teresak2. DIA masuk ke bilik, lalu ku peluk seeratnya dan memintanya berfikir kembali. Tapi dengan sombongnya DIA menolak tubuhku dan berkata yang DIA tidak akan berganjak dari keputusannya. Aku merayu tapi rayuanku dipandang ringan.

Sekembalinya aku ke rumah orang tuaku di KK, aku peluk anakku seeratnya. Aku cuba untuk tidak menangis di hadapannya. Namun Kakak seolah2 faham keadaan Umie nya, lalu dia cuba hiburkan aku dengan keletahnya yang manja. Kerana tekanan emosi yang maha hebat, aku telah melahirkan anak dalam kandungan 3 minggu lebih awal. Doktor amat risaukan aku kerana tekanan darahku amat rendah dan tidak bertenaga untuk melahirkan. Sempat doktor marahkan aku kerana tidak menjaga makan minum untuk memberikanku tenaga sewaktu melahirkan. Ibubapaku terangkan pada doktor keadaan sebenar aku, lalu doktor memberikan aku bermacam2 kata semangat.

Mungkin ada hikmah di sebalik perceraian dan tekanan emosi yang maha hebat, Allah permudahkan keadaan ku sewaktu bersalin anak kedua. Dengan sakit bersalin selama 4 jam sahaja, anak bongsuku selamat ku lahirkan dengan 2 kali teran.

Maka bermula la hidupku sebagai ibu tunggal. Sepanjang 6 tahun hidup sebagai ibu tunggal, sudah 3 kali DIA ajak aku kahwin semula tapi hati aku telah tertutup untuknya. Aku sudah serik untuk hidup dengannya. Malah pakciknya yang amat disegani di daerah kelahiranku turut menasihatkan aku untuk jangan terimanya lagi.

BIARKAN SAJA DIA GILA TALAK, NANTI KALAU KAU KAHWIN BALIK DENGAN DIA KITA NDAK TAU APA KES PULAK DIA BUAT, tu kata pakciknya. Memang, mati hidup semula pun aku takkan terima dia semula!!!!!!

Dan sekarang khabar yang aku dengar, DIA nak ambik anak2 aku dari aku. WTF?!!! Selama 6 tahun aku hidup dengan anak2 aku, DIA tidak ambil peduli pun. Selama 6 tahun juga DIA tak datang tengok anak2 aku apalagi berikan nafkah sara hidup walau sesen untuk anak2 aku, aku tak kisah janji DIA tak kacau hidup kami. Aku masih boleh sediakan keperluan anak2 aku. Dan sekarang setelah anak2 aku sudah bersekolah, DIA nak ambik pulak? Langkah mayat aku dulu!!!!!

Aku tau DIA marahkan aku sebab tolak lamaran ketiga dia pada 1 Jan'10. DIA pernah ugut aku yang DIA takkan biarkan aku hidup senang kalau tak terima lamaran DIA Buat apa aku nak perbodohkan diriku lagi untuk hidup dengan DIA? Sebab anak2 aku? No thanks!!!! Kami sudah biasa hidup tanpa LELAKI JAHANAM itu. Malah anak2 aku langsung tak pernah tanyakan DIA. Aku sedar suatu masa nanti anak2 aku akan bertanya, tapi aku yakin mereka akan faham dengan keadaan sebenar. Tambahan lagi Kakak masih ingat kejadian aku dipukul oleh LELAKI JAHANAM di hadapan Kakak. Sampai sekarang Kakak masih ingat, dan aku berusaha sedaya upaya untuk delete kejadian itu dari memory Kakak, still tak berjaya.

Aku juga tau salah satu sebab DIA nak ambik anak2 aku sebab dia baru dapat bahagian DIA hasil dari jualan tanah pusaka pakciknya. So what???

Aku takkan biarkan DIA ambik anak2 aku. Katanya anak2 aku lebih sayangkan dia dari aku? Well, aku hanya mampu suruh dia teruskan bermimpi sebab anak2 aku lebih sayangkan aku dari LELAKI JAHANAM ITU!!!!!

Sekarang target aku nak setel benda nie. Kalau boleh aku nak sumbat DIA dalam lokap pulak!! Biar DIA rasakan akibat kacau hidup aku dan anak2 aku!!!

KECIK2 TAK MAU MAMPUS, DA BESAR SUSAHKAN ORANG TERMASUK AKU DAN ANAK2 AKU!!!
GO TO HELL!!!!!!!!!!!!!!!!!


Monday, March 29, 2010

Aku tak nak botak!!!!!

Botak?
Oh tidaaaaakkkkkk

Rambut gugur?
Oh tidaaaaaakkkkkkk

"Keguguran rambut yang boleh menyebabkan botak juga dikenali sebagai alopesia androgenetik. Walaupun botak lazim di kalangan lelaki, masalah ini juga boleh berlaku kepada wanita. Realitinya, keguguran rambut yang berlaku antara 50 - 100 helai sehari masih dalam kategori normal, namun masalah ini jika tidak diambil berat boleh berlarutan ke tahap serius sehingga menyebabkan rambut semakin menipis dan akhirnya, botak yang berkekalan." - sumber dari SINI

Aku percaya ramai orang mengalami masalah rambut gugur terutama wanita/perempuan/gadis di luar sana. Setiap kali masalah nie datang, risau sangat. Mulalah cari produk rawatan rambut di pasaran untuk menyelesaikan masalah rambut gugur.

Aku turut tidak terlepas dari masalah rambut gugur. Masalah nie aku alami sejak tahun 2009. Tahun sebelumnya, masalah rambut gugur tak lah seteruk sekarang. Bagiku rambut gugur sedikit tidak mengapa. Tapi bila mula gugur dengan banyaknya, aku mula risau. Jangankan nak sikat rambut atau basuh rambut, tengah selak rambut untuk betulkan pun akan terselit 3,4 helai rambut kat celah2 jari, belum kira lagi yang terdampar kat lantai. Tue baru sekali selak, belum 8,9,10 kali selak. Alahai rambut!

Bermacam2 produk syampu yang aku gunakan khas untuk menangani masalah rambut gugur. Tapi hampeh, bukan bertambah baik tapi sebaliknya. Aku rasa nak nangis pun ada hohoho. Terkadang try syampu dan conditioner brand X la, Y la, Z la, XYZ la, rambut bertambah gugur malah datang masalah lain: KELEMUMUR. On noooooooooooooooo............

Sejak Julai'09, aku pakai syampu, treatment, serum and gel rambut dari brand Sassy. Hasilnya rambut aku bertambah sihat dari sebelum nie, cuma tue la, rambut aku MASIH GUGUR DENGAN BANYAK!

Aku makin risau. Ke mana2 aku pergi, akan tertinggal paling kurang sehelai rambut. Cam ner nak buat jenayah kalau secara tak sengaja aku telah tinggalkan bukti? Kerja polis jadi senang bila rambut aku tertinggal kat tempat kejadian. Takkan lah aku nak bagi polis senang setel kes kan? Melalut pulak da hahaha.

Anyway, aku terjah and tanya atok google punca2 masalah rambut gugur nie. Atok google terus pass-kan aku ke The Tole Acupuncture & Herbal Medical Centre Sdn. Bhd. Hasil interview tanpa suara dengan The Tole, penyebab rambut gugur ialah:

  1. Melahirkan anak - last aku beranak 6 tahun lepas daaaa, masa tue rambut aku ok jer
  2. Penyakit tiroid - alamak, harus jumpa Doc utk double check! Few symptoms suda ada :(
  3. Demam, jangkitan dan selesema yang serius - antibodi aku kuat hehehe
  4. Protein yang tidak seimbang dalam pemakanan - seimbang lah!
  5. Ubat-ubatan - aku jarang telan ubat kecuali Carfegot & MigraHerb utk migrain
  6. Rawatan kanser - setakat nie aku takder sakit kronik
Salah seorang kawan aku, girl kat Sabah telah pun mengalami kebotakan awal. Kalau tengok kepala dia, kat atas yang tengah tue da mula botak. Aku tak nak macam tue weiiiiii. Aku harus bertindak segera untuk mengelakkan kebotakan.

Aku nak kekalkan rambut2 aku kerana rambutkan mahkota bagi manusia.

picture taken on 12th Nov'09 - baru trim rambut

Tengok! Tengok! Sayang nak potong rambut panjang tue, apa lagi kalau rambut gugur sampai botak.

Tidaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Saturday, March 27, 2010

Bila Aku.......



SEDIH:
:: Jadi pendiam (pause mode talktative)
:: Smoke continuosly (dengan harapan sedih tue akan terbang ke luar bumi)
:: Dengar lagu ntah pape (selongkar lagu dalam lappy & hanfon)
:: Luahkan pada Microsoft Words (takder sape tau password document aku, so it's a very safe place to tell everything)
:: Tidur (tapi susah nak tidur)
:: Menangis (paling payah walaupun menangis itu boleh meredakan kesedihan aku cuma sebentar)
:: Lepak tangga apartment sampai 3,4 pagi (tempat segalanya bermula antara aku dan My Sayang)
:: Makan coklat Cadbury (agar aku happy sket)
:: Buat bodoh (tahap kronik da nie)
:: Layan beer (super duper kronik)






HAPPY:

:: Talktative
:: Ketawa hingga muka bertambah merah (senyum pun da merah, apa lagi kalau ketawa)
:: Mood nak merayau teramatlah tinggi





STRESS:
:: Aku akan buat bermacam2 kerja tanpa berfikir panjang
:: Aku lepak kat rumah member sambil layan....
:: Layan beer sampai hang over
:: Smoke continuosly
:: Melalak



RINDU:
:: Aku akan call orang yang aku rindu (anak2 aku of course)
:: Tatap gambar orang yang aku rindu (anak2 aku)
:: Menangis (bila rindu tak tertahan)
:: Luahkan pada My Sayang (thanks for your understanding)
:: Smoke




SAKIT HATI:
:: Aku akan memaki lebih kerap (kena buang tabiat satu nie)
:: Jadi agresif
:: Jauhi punca aku sakit hati (kalau punca dari rumah nie, aku akan keluar and tak balik rumah semalaman)
:: Mandi & minum banyak air putih (nak redakan suhu dalam badan yang tengah menggelegak)


BORING
:
:: Layan internet
:: Main game
:: SMS My Sayang
:: Layan DVD
:: Baca novel
:: Tidur


Mode sekarang:
RINDU
(anak2 aku, My Sayang - semua berada jauh dari aku sekarang)


Friday, March 19, 2010

Nobody Knows

Nobody Knows - Pink

Nobody knows
Nobody knows but me
That I sometimes cry
If I could pretend that I'm asleep
When my tears start to fall
I peek out from behind these walls
I think nobody knows
Nobody knows, no

Nobody likes
Nobody likes to lose their inner voice
The one I used to hear before my life made a choice
But I think nobody knows, no, no

Baby,
Oh the secret's safe with me
There's nowhere else in the world that I could ever be
And baby don't it feel like I'm all alone
Who's gonna be there after the last angel has flown?
And I've lost my way back home
I think nobody knows, no
Nobody knows

Nobody cares
It's win or lose
Not how you play the game
And the road to darkness has a way
Of always knowing my name
But I think nobody knows, no no
Nobody knows, no no no

Tomorrow I'll be there my friend
I'll wake up and start all over again
When everybody is gone

Nobody knows
Nobody knows the rhythm of my heart
The way I do when I'm lying in the dark
And the world is asleep

I think nobody knows
Nobody knows
Nobody knows but me..me


** sometimes, it's better to keep something that bugging me for myself **


Thursday, March 11, 2010

Migrain Oh Migrain


(nenek Yahoo, pinjam pic ye)

Migrain Oh Migrain,
kenapa ko datang lagi?
tahukah ko..
aku amat benci kalau ko datang "melepak" dalam kepala aku nie?
cukup2 la ko "lepak" dalam kepala aku tahun lepas
bagila aku rehat tahun nie

Tahun 2009..
aku sudah istiharkan TAHUN MIGRAIN
dengan harapan ko tak datang lagi tahun 2010
tak kah ko bangga ko ada tahun sendiri dlm hidup aku?
hampir setiap hari ko "lepak" denganku tahun lepas
akibatnya aku jadi pembeli setia di Farmasi Gaya Street
Pharmacist pun da standby Carfegot & MigraGard
kalau da nampak aku berlenggang masuk farmasinya
bukan sedikit $ aku keluarkan
untuk halau ko balik ke "kerajaan" ko
tapi ternyata sia2
sampaikan aku rasa membazir ja beli Carfegot & MigraGard
cisssss!!!

Migrain Oh Migrain
boleh tak tahun nie kasi aku rehat dulu?
datang "lepak" tahun depan boleh?
kasi fair la kawan
tahun lepas TAHUN MIGRAIN
tahun nie bagi la aku istihar TAHUN BEBAS MIGRAIN

Migrain Oh Migrain,
apa yang harus ku lakukan lagi
agar ko mendengar rintihanku
lalu nyah dari hidup aku tahun nie?

Migrain Oh Migrain,
ko datang "lepak" ngan aku
sungguh aku tak selesa
banyak benda lagi aku nak fikir weiii
kalau ko "lepak" macam mana aku nak fikir???

Migrain Oh Migrain,
kita buat deal ya?
2009 TAHUN MIGRAIN
2010 TAHUN BEBAS MIGRAIN
2011 TAHUN MIGRAIN lagi
2012 TAHUN BEBAS MIGRAIN lagi
dan selanjutnya
apa macam?
aci kan kan kan???

Migrain Oh Migrain,
sungguh ku tak alu2 kan ko tahun nie
so harap ko faham saja la k
blah la dari aku
aku harap ko da tak "lepak" lagi bila aku bangun tidur nanti ya

Migrain Oh Migrain,
terima kasih kerana ingat padaku
tapi tahun depan baru datang "lepak" lagi k


** sakit sangat wooooo, menciiiiiiii bila migrain "lepak"**

Wednesday, March 3, 2010

Keep Thinking


It's 5.14am

Yet, I still awake. Cannot sleep. While My Sayang already zzzzzzz since 3am, I just lay down next to him, look at him in the dark. Not totally dark actually, got light from outside our window's room. Finally I decided to bring my lappy inside our room and start surfing. Continue read Ninie's blog and play Mafia Wars at FB.

My Sayang wake up when he notice I'm not sleeping yet and ask me why, I just answered that I cannot sleep, He asked again what's bugging me and I said Nothing.

Actually, something serious is bugging me since yesterday. I can't talk bout it to him, afraid he'll worry more than me.

I'll find the best solution ASAP before it's too late.

**thinking again and again**



Monday, March 1, 2010

Forever & One

** lagu tengah berkumandang sekarang **

Forever And One - Helloween


What can I do? Will I be getting through?
Now that I must try to leave it all behind
Did you see, what you have done to me?
So hard to justify, slowly it's passing by

Forever and one, I will miss you
However I kiss you, yet again
Way down in Neverland
So hard, I was tryin'
Tomorrow, I'll still be cryin'
How could you hide your lies, your lies?

Here I am, seein' you once again
My mind so far away
My heart so close to stay
Too proud to fight
I'm walkin' back into night
Will I ever find someone to believe?

Forever and one, I will miss you
However I kiss you, yet again
Way down in Neverland
So hard, I was tryin'
Tomorrow, I'll still be cryin'
How could you hide your lies, your lies?

Forever and one, I will miss you
However I kiss you, yet again
Way down in Neverland
So hard, I was tryin'
Tomorrow, I'll still be cryin'
How could you hide your lies, your lies, your lies?


Aku berkenalan dengan lagu nie melalui My Sayang sewaktu kitorg declare last December. Masa tue kitorang lepak kat girls room (bilik aku & kakaknya) sambil dengar lagu2 dari my lovely lappy, masa tue sume lagu R&B yang jadi kegilaan aku.

Tetiba dia ambik hanfon nya dan connect speaker to his phone. Sebelum My Sayang mainkan lagu tue, dia cakap macam nie:

"Sayang, lagu nie untuk Sayang"


Lalu dia mainkan and siap ikut nyanyi lagi. Aku senyum2 jer masa tue. Bila dengar part lirik HOW COULD U HIDE UR LIES, sentap aku kejap. Aku bertanya dalam hati, bila masa aku sembunyikan lies dari dia?

Aku ajukan soalan tue pada dia, lalu dia menyentuh mukaku dengan lembut and berkata itu sekadar lagu. Banyak lirik meaningfull tapi itu pulak yang aku fikirkan, katanya lagi.

Pagi nie kami dikejutkan dari tidur oleh satu panggilan. Hanfon bertukar tangan, dan dia tidak menjawab panggilan tersebut. Bila ku ajukan soalan kenapa tak jawab, dia lihatkan skrin hanfon padaku. Automatically aku belakangkan My Sayang. Terasa diriku sangat lah kurang ajar kerana aku tidak pernah belakangkannya kecuali setelah minta izin darinya.

Aku sakit hati sangat setelah tahu bekas girlfrend dia yang kejutkan kami dari tidur. Bukan aku nak jeles, tapi My Sayang da beritau aku yang tidak ada sesiapa tahu nombor barunya melainkan aku, familynya, member rapatnya di tempat kerja juga adik angkatnya&^^$#.

Tapi pagi nie satu kebenaran timbul. Ada orang lain lagi yang tau iaitu bekas girlfrend nya. Bila ku tanyakan kenapa tak beritau aku sewaktu kami perang kecik 2 malam lepas, katanya terlupa sebab dia tidak fikirkan langsung perempuan tue sekarang.

Ntah la, aku jadi terus jadi moody and berubah seperti ada orang lain dalam badanku. Aku buatkan sarapan seperti biasa, tapi aku tidak menghantarnya ke pintu dan memeluknya seperti yang selalu aku lakukan setiap kali dia keluar.

Setelah dia keluar, aku terima 5 sms darinya tapi aku tidak balas satu pun. Lalu dia call, bertanyakan kenapa aku senyap kerana sebelum nie walau sakit hati n marah sekalipun, aku tetap balas semua sms nya.

Untuk menjaga hatinya, aku terpaksa tipu mengatakan hanfon d bilik and tak alert kerana buka winamp full volume kat hall. Dia terima jawapanku kerana dia sendiri nampak keadaanku sebelum dia keluar tadi.

Ntah la, cuaca kat luar panas, tapi hubungan kami dingin lately. Aku tak nak macam nie!!!!!!!!!!!!


Saturday, February 27, 2010

Jiwa Kacau

Jiwa kacau sejak pagi tadi..

Kepala sakit sangat..

Sekarang kepala tambah sakit bila ada event kat pool downstairs.

Da la bukak lagu Hindustan kuat sangat, guests pulak huhahuha sampai tak ingat dunia.
Budak2 berenang2 sambil jerit2, walaupun aku tinggal kat atas sekali iaitu level 12, aku boleh dengar dengan jelas sekali.

Rasa nak jer aku jerit HOI, BOLEH TAK DIAM SIKIT?


Tension

Tet.. tet.. tet.. tet

Aku capai henfon dan check sape yang mengganggu ketenangan ku di kala itu.

" Sayang, ni nombor top up. xxxxxxxxxxxxxxxx", mesej dari My Sayang. But dari nombor Maxis dia.

Tau la aku gaji dia da masuk and dia terus bayar bill Maxisnya.

Aku tension masa tue. Bukan sebab dia tak on DG, tapi aku tension sebab kalau dia da on Maxis sure dia akan keep contact adik angkatnya di Sabah. Bukan aku nak jeles, tapi aku tak suka dia asyik call and mesej adik angkatnya tue.

Kenapa?

Sebab aku selalu sangat terbaca mesej yang ntah pape dari adik angkat dia.

" Bang, #%&* rindu abang"

" Kenapa lama tak call/sms?"

"Bang, tolong topupkan. $%^$ da takder credit"

Aku tak kisah kalau My Sayang beritau aku awal2 dia selalu contact adik angkatnya. Tapi nie aku yang dapat tau sendiri. Aku paling hangin kalau benda tue aku tau sendiri. Pulak tue mesej ntah pape. Aku selalu tarik muka bila terbaca mesej antara My Sayang and adik angkatnya. My Sayang pulak terangkan yang dia and adik angkatnya takder pape. Whatever!!!

Tak adil sebab dia asyik contact adik angkatnya kalau da on Maxis sedangkan aku asyik sms ngan sorang mber aku.

Hello!!!

Aku da beritau dia awal2 lama sebelum aku and budak tue start keluar. Sape pun member2 aku, aku akan beritau My Sayang, aku beritau sebab respek kat dia.

Mula2 memang My Sayang jeles sebab dia tengok aku happy kalau keluar ngan mber aku, tapi kami da discuss benda nie beberapa malam lepas and My Sayang faham aku kawan baik ngan budak laki tue.

Ikutkan hati, semalam lepas mber aku jumpa girlfrend dia kat Shah Alam, dia datang ambil aku kat rumah. Tapi memandangkan hanya aku and My Sayang jer kat rumah, aku cancel date. Tup tup, kakak dia yang sorang tidur kat rumah pulak. Hampehhh.. pukul 2am aku text dia, tapi dia tak reply sebab da tidur.

Aku da pesan kat My Sayang, kalau ada perempuan lain, beritau aku awal2, jangan sampai benda tue aku tau sendiri dan itu hanya akan membuatkan hangin satu badan. My Sayang selalu cakap, dia takder orang lain selain aku. Aku tak la percaya sangat sebab aku da pernah kena tipu oleh seseorang bila trust 100% dulu and akibatnya aku recover selepas 3 tahun. After recover, aku start permainkan lelaki. Tapi bila jumpa dia, aku taubat tak nak ulang record lama.

Sekarang nie jiwa aku kacau sket. Lagu2 pun semua yang ku kategorikan dalam JIWA KACAU. Malam nie nak bantai minum la.





Tuesday, February 23, 2010

Jangan sesekali tinggalkan anak tanpa pengawasan!!!

Baru lepas masak, lepak depan tv sambil dengar Buletin Utama TV3. Mata asyik blogwalking sambil klik2 nuffnang :)

Mata focus kat tv bila terdengar berita 2 beradik rentung dalam kebakaran yang melibatkan rumah kedai. Mangsa merupakan dua beradik, kakak berumur 10 tahun manakala adik berumur 7 tahun. Percubaan si kakak untuk menyelamatkan si adik akhirnya berakhir dengan tragedi apabila kakak turut rentung dalam kebakaran tersebut.

Sedih! Kerana mendiang hanya tinggal berdua ketika kejadian.
Kagum! Pada mendiang si kakak yang sanggup menyelamatkan si adik, namun akhirnya kedua2 nya terkorban.
Marah! Kerana ibubapa mendiang sanggup meninggalkan mangsa tanpa diperhatikan oleh orang yang lagi dewasa dari mereka.

p/s: emo kejap. Baik aku stop kat sini.

Sunday, February 7, 2010

Mumbling

Happy Sunday!!!

Alone in this apartment, again!!

Now waiting for my kids to finish their lunch before continue our video call through Yahoo Messenger. We were broadcasting for 72 minutes before their grandma (which is my mom) call them for their lunch.

And here I am. Lepak at this lovely blog (lovely? hehehehe). At the same time, download latest song of R&B, Hip Hop and dance. Feel wanna dance when listen to those songs, even I don't know how to dance * big grin*

Few days back, I felt very down. Plus got small crisis with my beloved boyfriend; the one who I stay with. However, everything is over now. Not me and my boyfriend, but the crisis. Glad it's over now *smile*

Last night I suppose go to Elsyium, Heritage Row to attend party which my on-off boyfriend is invited as guest MC. I'm in the guest list, but can't manage to attend it. It's the 2nd invitation from him, still I can't attend. The 1st one was last Saturday at MoJo, 2nd is last night at Elsyium. Well, since we on-off again, I'll receive invitation from him every week. If I'm working with him, guess I can't give thousands reason not to attend it. Coz if I'm working with him, I'll be his PA and will be with him almost 24/7. Work together, travel together, party together, sleep together, sex together? Hahahaha. No, I prefer to go home every night and sleep with my beloved boyfriend.

Last night around 3 in the morning, suddenly I got migrain and felt extremely cold. My beloved boyfriend woke up (pity him) and keep hug me tight. Felt guilty coz wake him up coz he need to work today. But he still wake up and hug me to warm me all night long. This morning around 10am, I still feel extremely cold. He hug me and covered our body with two blankets, still I felt cold. I don't know what happen with me last night till I felt extremely cold. The fan speed is normal like previous night.

After he finish shower, I asked him what he want for his breakfast. He ask me not to wake up and will prepare by himself. But I insist to do it, like always stubborn! He blocked me at the door and carry me to bed again, but coz of my stubbornness I manage to escape from him * big grin*

Tomorrow I will start working. Our routine will have small changes due to our working hours and days is not same. I'll leave home at 7am when he still sleeping. But everyday I will give him a wake up call at 10.15am. I come home around 7pm, and he still working that time. Even tired coz have to catch up bus and LRT to reach my office at Wisma Central and go home, I will cook for him every night. I'll make sure that this routine will keep going coz I like to see he eat a lot when I cook for him *smile*

Last night, he told me that his weight now is 59.6kg. I asked 2 days from him to make sure his weight is 60kg *laugh*

My kids is back. So I've to stop here. Miss them very much.

Sunday, January 31, 2010

War

At this moment, I feel freaking piss off at that DJ. I called him to apology, he not answer. Every 1 hour I called, still not answer me. So I sent SMS to him, guess what? HE REPLIED ME IN 1 MINUTE!!! Y don't just answer my call? Huh....

How to solve the problem if like this? This is not the way to solve it. I understand why he angry at me, and I want to say sorry for what I've done early this day. But seems he don't want to solve the problem quickly. This is why our relation since 2007 keep on and off. It's from him!!!

I remember for the 1st time we fight on 2007, he don't answer my call, not reply my sms, when he online at YM and I buzz him, he not respond to me. It took 10 days for him to calm down and talk bout the problem. Then we back to normal again.

Gosh, how can I live with this guy?I'm the type of person that solve the problem ASAP and he is not. Ok, maybe he want to calm down first before solve it. But if he want to, just tell me that he want a space for him so I won't disturb him. Is it hard to tell me like that? Huh.

We fight coz of something, not the marry thing. I've to understand him more, and he have to understand me more too. If he want to live forever with me as he keep saying like that since 2007, then he have to understand me very very very well.

So guess now we having a cold fight. So that's it. I follow your rhythm. See till when it will last.

DECLARE A COLD WAR!